Vondt i skambenet

Lizzie83

Flørter med forumet
For et par dager siden begynte jeg å få vondt i skambenet. Det er verst på natten når jeg snur meg fra side til side, og så kjenner jeg det godt når jeg går. Husker at jeg hadde det sånn i mitt forrige svangerskap også, men da kom det ikke før helt på slutten (rundt uke 36), så synes det er veldig tidlig å begynne å ha vondt allerede nå (er nå 28 + 4).

Flere som har begynt å få slike vondter?

Jepp, det høres ut som bekkenløsning! Mine beste tips er å sove med ei dyne mellom beina (fra overkroppen og helt ned til anklene), ha samlede bein når du går ut av seng og bil o.l., ikke gå med lange skritt og sitt når du kan:) Henvisning til fysio er også lurt!

Jeg har hatt vondt lenge allerede, men skambeinet har begynt å gjøre ekstr vondt de siste par ukene. Er helt forferdelig å snu seg i senga eller reise seg fra sofaen om man har sittet en liten stund... Også vondt å gå...

Vondt her også, det begynte rett etter uke 20... Hold ut!

Ja, har også fått bekkenløsning.. Skikkelig dritt. Har vondt nesten hele tiden nå. For meg startet det for noen uker siden.
Tror ikke det er så tidlig å få det nå. Er jo flere som får bekkenløsning allerede i uke 12..

Jeg begynte allerede å få vondt i uke 14. Men da var det annerledes vondt med stråling inn i venstre rompeball og nedover i benet. Har siden den gang gått til kiropraktor, og ble mye bedre for 1,5 måned siden, og har vært bra frem til nå. Men det er vel bare å forvente. Fikk slike vondter sist også, men da kom det mye senere.

Dere andre som har bekkenløsning, jobber dere fullt? Eller har dere jobber som gjør at det går bra? Jeg jobber to halve dager i uken (ferdig kl. 11 på mandag, og begynner kl. 11.30 onsdag), dette har jeg gjort siden jeg begynte å ha vondt, så det har også hjulpet litt. Jeg jobber som lærer.

Jeg begynte allerede å få vondt i uke 14. Men da var det annerledes vondt med stråling inn i venstre rompeball og nedover i benet. Har siden den gang gått til kiropraktor, og ble mye bedre for 1,5 måned siden, og har vært bra frem til nå. Men det er vel bare å forvente. Fikk slike vondter sist også, men da kom det mye senere.

Dere andre som har bekkenløsning, jobber dere fullt? Eller har dere jobber som gjør at det går bra? Jeg jobber to halve dager i uken (ferdig kl. 11 på mandag, og begynner kl. 11.30 onsdag), dette har jeg gjort siden jeg begynte å ha vondt, så det har også hjulpet litt. Jeg jobber som lærer.

Jeg er helt sykemeldt og har vært det nesten hele svangerskapet... Har en todelt jobb hvor ene delen innebærer mye stillesitting og den andre innebærer mer aktivitet, men begge deler er like ille... I tillegg pendler jeg en liten strekning og bilkjøring tar også døden på bekkenet så har gitt opp å jobbe...

Jeg jobber 80% fortsatt, men nå har jeg fått kraftig hodepine i tillegg til bekkenløsning. Tror jeg må redusere mer...:(

Ble sykemeldt 100% forrige uke pga bekkenløsning, har kontorjobb.. Frem til da jobbet jeg 100% og ofte mer, og hadde ingen plager. Kom veldig plutselig.. :/

Jeg har også bekkenløsnings symptom framme i symfysen, men mye mindre bak ;p begynte å kjenne det skikkelig i uke 18-19 tror jeg om ikke jeg husker feil. Hadde ingenting med første så var igrunn ikke forventet.
Skal prøve meg i praksis fra mandag, men antar det blir 100% sykemeldig, da det er enten eller i praksis i sykepleiestudiet :p
7t trasking i gangene på sykehuset 4 dager i uka kan fort bli litt vel hardt til et vondt bekken :S

Ble sykemeldt 100% forrige uke pga bekkenløsning, har kontorjobb.. Frem til da jobbet jeg 100% og ofte mer, og hadde ingen plager. Kom veldig plutselig.. :/
Kom over natta på meg for 1-2 uker siden. Ble veldig overrasket da jeg ikke hadde det forrige svangerskap. Nå er alt tungt, går treigt og vondt.

Har kommet her nå også, kom tidligere med første, så er glad det ikke har kommet før. Skal i ny praksis på sykehjem fra mandag som varer til april, kjenner jeg gruer meg til den. Er ledelse og administrasjonspraksis, men blir nok en del stell og gåing uansett..

Har kommet her nå også, kom tidligere med første, så er glad det ikke har kommet før. Skal i ny praksis på sykehjem fra mandag som varer til april, kjenner jeg gruer meg til den. Er ledelse og administrasjonspraksis, men blir nok en del stell og gåing uansett..
Det skjønner jeg godt. Hva du får med deg før termin altså ;-)

Back
Topp