Vondt i skambeinet!

To barn tett i tett

Blir kjent med forumet
Har de siste dagene fått mer og mer vondt i skambeinet/bekkenet fremme. Er 36+6 i dag. Burde jeg gå til fysio eller noe? Føler jeg snart er ferdig med svangerskapet sånn at det kanskje er for sent å begynne med noe?
 
Har de siste dagene fått mer og mer vondt i skambeinet/bekkenet fremme. Er 36+6 i dag. Burde jeg gå til fysio eller noe? Føler jeg snart er ferdig med svangerskapet sånn at det kanskje er for sent å begynne med noe?

Uten at jeg er sikker så tenker jeg at det kanskje er sent? Hadde siste time idag i uke 38+0.. Da mente fysio at det ikke er stort han får gjort fram mot fødsel likevel
 
De aller fleste som ikke har hatt det enda begynner å få vondt i skambeinet nå :) Det blir mykere der nede og gjøres klart til fødsel, noe som kjennes godt i skambeinet. Vil tro at fysio er litt sent nå ja siden det ikke er så mye å gjøre med nå på slutten. Tips er gode sko og avlastende pute mellom beina når du sitter/ligger :) Det er skikkelig ubehagelig, men går heldigvis over etter lille er ute
 
De aller fleste som ikke har hatt det enda begynner å få vondt i skambeinet nå :) Det blir mykere der nede og gjøres klart til fødsel, noe som kjennes godt i skambeinet. Vil tro at fysio er litt sent nå ja siden det ikke er så mye å gjøre med nå på slutten. Tips er gode sko og avlastende pute mellom beina når du sitter/ligger :) Det er skikkelig ubehagelig, men går heldigvis over etter lille er ute

Ja, synes å huske jeg hadde det litt forrige gang også. Men er vel litt verre nå i og med at jeg må drive å bære på ettåringen vår i tillegg. Prøver å utsette meg så lite som mulig for det da. Men det er jaggu ikke så lett!
 
Ja, synes å huske jeg hadde det litt forrige gang også. Men er vel litt verre nå i og med at jeg må drive å bære på ettåringen vår i tillegg. Prøver å utsette meg så lite som mulig for det da. Men det er jaggu ikke så lett!
Nei er ikke lett å ta seg av flere små når man har det sånn :(
 
Jeg har ikke vondt i skambenet nå (hadde det tidligere), smerten min har flyttet seg ned i skrittet, og det er veldig vondt å snu seg i sengen, reise seg opp og slikt. Kiropraktoren har massert utsiden av låret og rumpa når jeg har vært til behandling, og jeg har merket god bedring av dette. Gjør dette selv nå. Det blir jo ikke borte, men blir bedre. Jeg fikk også beskjed om å ise bekkenløsningen med ispose ved behov, 10-20 min. Synes dette også har litt effekt, gjorde dette mye da smerten satt i skambenet. Synes også bekkenbelte hjalp, de gangene jeg måtte stå og gå mer enn vanlig.
 
Har de siste dagene fått mer og mer vondt i skambeinet/bekkenet fremme. Er 36+6 i dag. Burde jeg gå til fysio eller noe? Føler jeg snart er ferdig med svangerskapet sånn at det kanskje er for sent å begynne med noe?
Jeg har hatt veldig vondt i skambeinet og ryggen de siste månedene. Er 37+1 nå og begynte med akupunktur for 3 uker siden, og er blitt MYE bedre. Vært til behandling en gang i uka, og den siste uka har jeg omtrent ikke hatt vondt i ryggen i det hele tatt, og jeg merker stor forskjell i skambeinet også. For en 1-2 uker siden gjorde det feks vondt i skambeinet når jeg løftet noe, bar handleposer osv, nå går det helt fint. Kjenner det litt når jeg skal ut av senga og sofaen, og innimellom når jeg snur meg i senga, stivnet på en måte litt hvis jeg sitter/ligger lenge i samme posisjon, men det er ingen ting i forhold til hvordan det var.
 
Tror absolutt ikke det er for sent med behandling! Særlig massasje og trykk på triggerpunkter av kyndige innen bekkenløsning, kiropraktikk eller akupunktur kan ha god effekt! Jeg går til behandling til kiropraktor ved behov nå, et bekken og rygg i balanse er veldig positivt for fødselen (både fremgang og smerteopplevelse). Låsninger vil gjøre smerter verre og kan forlenge fødselen ifølge min kiropraktor. Jeg går jevnlig til modningsakupunktur, og hun setter i tillegg nåler for andre plager som søvn, rygg.
 
Dette kjenner jeg også på i dag etter en gåtur. Kjennes muskulært ut, og klarer ikke å rette meg opp. Frustrerende å få kjenne på det nå, når dette ikke har vært noen problematikk tidligere..
 
Har de siste dagene fått mer og mer vondt i skambeinet/bekkenet fremme. Er 36+6 i dag. Burde jeg gå til fysio eller noe? Føler jeg snart er ferdig med svangerskapet sånn at det kanskje er for sent å begynne med noe?
Jeg har også fått kjempe vondt de siste ukene og er nå 34. Har gått til fysio og igår prøvde akupunktur. Føler ikke det har hjulpet noe særlig men jeg få se det litt mer an.
 
Jeg har også fått kjempe vondt de siste ukene og er nå 34. Har gått til fysio og igår prøvde akupunktur. Føler ikke det har hjulpet noe særlig men jeg få se det litt mer an.

Jeg prøver å ikke bære ettåringen så mye, og har pute mellom bena når jeg sover. Da går det greit. Men satser på å føde snart, da går det jo mest sannsynlig over :)
 
Jordmor sa til meg at mine bekkenplager sannsynligvis går over etter fødsel, så siden det er så kort tid igjen starter jeg ikke opp med noe behandling :)
 
Back
Topp