Vondt i "sidene"

Knøttet79

Forelsket i forumet
Hei!
Noen ganger når jeg anstrenger meg, gjør store bevegelser med beina eller vrir mye på overkroppen, når jeg f.eks trener, får jeg litt vondt i sidene av magen. Omtrent der eggstokkene er, mulig litt lenger inn. Hva kan dette komme av? Er det noe å bekymre seg for?

Har innimellom en del mensmurring også blir magen blir lett oppblåst, men det er vel ganske normalt.
 
Vet Ikkje om det er det samme som du har, Men av og til hvis Jeg for eksempel skal strekke Meg etter noe, Får Jeg sånn skikkelig strekk der....... [:D]
 
Dette er ingen ting å bekymre seg for :) får det samme selv, feks hvis jeg reiser meg raskt opp fra stol/seng. Bare bånda (livmorbånda?) som strekker seg. Kjenner det av og til hvis jeg sitter stille oxo.. men har lest at det er ingen ting å uroe seg for [:D]
 
Jeg har også endel "mensmurringer", varer bare noen få sekunder.....har dere det også?
 
Dette var betryggende å høre. [:)] Blir litt tett bekymra. Er så redd for å miste igjen. Men slapper mer og mer av etterhvert nå. Kan ikke være sundt å gå å uroe seg hele tiden heller.
Jeg har legetime til onsdagen. de sa det ikke var vanlig å få det før i uke 10, men at jeg kunne få komme inn til en samtale. Det ville jeg gjerne. Det er mye jeg lurer på som det er greit å få snakkert om.

Rosenjenta: jeg har også en del mensmurring. Det kommer i peroder.
 
Knøttet79 , jeg fant noe på nettet som jeg sendte som PM til deg. Jeg kan lime det inn her også



De fleste nygravide blir overrasket over hvor mye ubehag og ”smerter” de kjenner i mageregionen. Det er helt vanlig med mens lignende smerter, stikkende smerter og krampelignende smerter i lysken. Noen ganger trekker livmoren seg sammen, og dette kan være det du kjenner når magen strammer seg.
Er du likevel i tvil kan du snakke med jordmor eller legen din. Lykke til videre. Dette går over.
 
Det er nok bare livmorbåndene som strekker seg mye for tiden, helt normalt!

Jeg hadde også slik i starten.. Det er et tegn på at den lille vokser, og alt er som det

Skal, men skjekk med jormor hvis du er engstelig!

Lykke til!
 
Back
Topp