Vondt i ryggen...

katrin

Betatt av forumet
Lurer litt ang. bekkenløsning..håper noen kan svare..

I går hadde jeg en såkalt "vaskedag" og holdt på å gjøre husarbeid i noen timer,, i mitt eget tempo..

I går kveld/ i natt og i dag er jeg helt kaputt i ryggen,, dritvondt å bevege seg..
Er det slik med bekkenløsning at en blir verre når en jobber/ beveger seg ??
Eller er det slik at det er lurt å bevege seg mye når en har bekkenløsning..

Håper noen kan svare meg !!

Klemmer fra Tinka [:D]

Høres ut som det kan være en begynnende bekkenløsning ja....

Når du har bl må du ta det med ro og ikke overbelaste deg. Det kommer an på hvor sterk grad bekkenløsningen er. Du må finne ut hva som er best for deg. I mitt tilfelle er det å sitte det verste. Ligge er best. Siste svangerskap var det så ille at jeg ble liggende i flere mnd. Klarte nesten ikke å gå, så her er det individuelt. Men det som kan ha skjedd er at du har fått en bekkenlåsning fordi du kanskje anstrengte deg. Se litt an, eventuelt ta kontakt med legen for råd og hjelp.

Sist jeg var gravid jobbet jeg hos Rema, og legen min sa det at å laste varer inn i hyllene, og div andre ting, som å vaske gulv, bære en kurv med vasken i, var noe av det verste jeg kunne gjøre.. Men det måtte jo gjøres, både på jobb og hjemme.. Så jeg dreiv på jeg, trodde ikke det kunne bli så ille.. Derfor ble jeg sittende i stolen hjemme i 2 mnd, avhengig av krykker for å komme meg rundt... [:@]

Så når jeg kjente det kom tilbake denne gangen, overlot jeg (nesten) straks alt hovedarbeid til samboer.. Og det har faktisk blitt hakket bedre, noe jeg tror kommer av at jeg holder meg i ro!! Blir sikkert verre etterhvert og da skal jeg besøke kiropraktoren min..

Men jeg vil anbefale deg å ta det med ro når du har begynt å kjenne det.. [;)]
Er liksom ikke verdt det, å få så vondt, bare for å "dra kjapt over gulva"...
Selv om det er fryktelig plagsomt med trege samboere!! [:D]

Back
Topp