Vondt i ryggen....

Sebastians`mamma

Forumet er livet
Det må vel ikke nødvendigvis være bekkenløsning? Har en del vondt i korsryggen særlig på jobb, sitter hele dagen foran pc. Også føler jeg med litt stiv når jeg går. I stad var det skikkelig vondt å gå med høyre ben p.g.a. korsryggen... Noen andre som har vondt i ryggen?
Det er vel vanlig det også (*håpe håpe*)[8|]

Jeg har hatt en del vondt i korsryggen og i det ene beinet.. Det er som regel værst når jeg har sitti i ro lenge.. så jeg driver å går litt i ny og ne og passser på at jeg er i mye aktivitet ellers på dagen.. det har hjelpt mye for meg[;)] Jeg gidder iallefall ikke å snakke med legen, for han sier bare at det er sånn og ferdig med det. Så da er jeg jo likelangt..hehe

Tenker også at legen kan ikke gjøre så mye med det... Får bare se hva som skjer...  [8D]

Jeg også er plaget med ryggen og det høyre beinet. Legen min sa at det skyldes at oss gravide får en annen holdning i kroppen vår pga vekten er skjevt fordelt....

sånn har jeg det dager som jeg sitter mye. Vi hadde planleggingsdager på jobb og jeg satt i 8 timer om dagen før skolene begynte- da var jeg seriøst invalid!!! halebeinet verka, ene foten virka ikke som den skulle etc. Men nå bare løper jeg (er jo lærer, ikke mye sittetid[:D]) og da er det omtrendt borte.

Prøv: ikke ha helt rett vinkel mellom overkropp og hofter. viss du ser rett frem, vri beina litt til sida. evt: sitt med ei pute mellom knærne (tips min mor fikk ved bekkenløsning - det første hjalp meg litt, ikke prøvd med puta). Og beveg deg masse, selv om det er ubehagelig. Mosjon er bekkenløsningsmedisin!!!!!!

Takk for tipset. Driver og vrir meg i alle mulige vinkler når jeg sitter. Bruker 8 timer på en stol hver dag, er ikke bra for noen det.. Kanskje jeg skal bli flinkere å gå tur ellers [;)]

ORIGINAL: Venterguttebebis:)

Takk for tipset. Driver og vrir meg i alle mulige vinkler når jeg sitter. Bruker 8 timer på en stol hver dag, er ikke bra for noen det.. Kanskje jeg skal bli flinkere å gå tur ellers [;)]

Vet i alle fall at hadde jeg hatt en sånn jobb hadde jeg vært sykemeldt nå. Helt j****...så jeg håper du finner noe som gjør det bedre. Men prøv å gå turer utenom jobb. Og kanskje snakke med sjefen om at du får lov å gå en kort tur noen ganger for dagen? bedre enn å bli sykemeldt for alle parter!!! Lykke til[;)]

ORIGINAL: Flode;-)

ORIGINAL: Venterguttebebis:)

Ja, har hatt noen vikarer i sommer p.g.a. ferie osv.. De har slitt bare etter noen uker. Det er så intenst arbeid, man blir helt ødelagt i ryggen. Jeg har hatt mulighet til å bevege meg i ferien men nå er det vel slutt på det.. Må holde følge med legene.. [8|]

Vet i alle fall at hadde jeg hatt en sånn jobb hadde jeg vært sykemeldt nå. Helt j****...så jeg håper du finner noe som gjør det bedre. Men prøv å gå turer utenom jobb. Og kanskje snakke med sjefen om at du får lov å gå en kort tur noen ganger for dagen? bedre enn å bli sykemeldt for alle parter!!! Lykke til[;)]

Du må i alle fall ta vare på deg selv, jobben er ikke det viktigste! (men har som sagt tro på bevegelse jeg, viss du får det til[;)])

Jepp, tro meg, toalettet er min beste venn om dagen [:D]

Back
Topp