Vondt i ryggen.

Mammakanskje3

Flørter med forumet
MayDay2021
Fleire som har vondt i ryggen? Føle det er veldig tidlig ettersom at eg berre er 5+1 på vei... Håpa virkelig ikkje det er bekkenløsning så tidlig.

Fleire som har vondt i ryggen? Føle det er veldig tidlig ettersom at eg berre er 5+1 på vei... Håpa virkelig ikkje det er bekkenløsning så tidlig.

Hadde det samme tidlig i uka. Kunne ikke sitte uten at det var vondt. Heldigvis gått litt tilbake, så håper det var "vanlig" ryggvondt. Håper det går over hos deg også

Jeg har og ubehag i korsryggen. Ikke direkte vondt, men får følelsen av å være sliten og må bytte sittestilling ofte

Hadde litt vondt nederst i ryggen helt i starten, men det er jo der livmora er festet i tillegg til sidene. Veit ikke om det kan ha noe å si?

Sniker fra april. Jeg begynte å kjenne på bekkenløsning rundt uke 6. Venter min 3. De 2 første svangerskapene var jeg ikke plaget med det så det er litt rart å få det så tidlig. Men er mulig:arghh:

Sniker fra april. Jeg begynte å kjenne på bekkenløsning rundt uke 6. Venter min 3. De 2 første svangerskapene var jeg ikke plaget med det så det er litt rart å få det så tidlig. Men er mulig:arghh:

Uff det eg er redd for.
eg var veldig plaga i mitt andre svangerskap, men ikkje før i veke 23.
så er litt tidlig no i veke 5+1.
Men kan kryssa fingrane for at det er noko som går over av seg sjøl.:happy:

Bare en løsning om det er bekkeleddsmerter. TRENING av bekkenet

Sniker fra april, sleit også me ryggen den vekå der. Har vært hos fysio to ganger og det er blitt bedre igjen. Er noe mye festesmerter så håpe det går over eller ihvertfall blir litt bedre før det blir verre igjen

Har også det slik, er 5+4. Var verst i slutten av uke 4 og begynnelsen av uke 5. Det er virkelig noe hersk!

Enig her! Jeg var hos fysio i går for å være føre var da jeg har kjent murringer allerede, var fult sykemeldt fra uke 17 sist og det er min største skrekk! Fikk beskjed om å ikke overtrene men sitte på ball og lage sirkler med hoftene, samt knipeøvelser. Skal tilbake om 3 uker for å planlegge videre :happy:

Har stillesittende jobb, føler det hjelper med en liten gåtur i timen.

Jeg mistenker at bekkenet har begynt å krangle allerede. Det går greit første halvdel av dagen, men i 17-18 tiden merker jeg at jeg blir veldig gåen og at det verker i korsryggen mot sidene.

Så lenge man ikke har underliggende plager som gjør trening vanskelig. ;)

Jeg trener fast hos fysioterapeut en gang i uka for å styrke bekkenet da jeg har underliggende sykdom. Hjemme trening gør det bare vondt værre.

Mitt råd for de som kjenner det i bekkenet allerede er å få henvisning til fysioterapeut og begynt med veiledet forebyggende trening. Det er forskjellige øvelser man kan gjøre i forhold til hvor i bekkenet smerten sitter. Samt at man får gode tips å råd til hva man kan gjøre i hverdagen for å unngå å trigge det.

Så lenge man ikke har underliggende plager som gjør trening vanskelig. ;)

Jeg trener fast hos fysioterapeut en gang i uka for å styrke bekkenet da jeg har underliggende sykdom. Hjemme trening gør det bare vondt værre.

Mitt råd for de som kjenner det i bekkenet allerede er å få henvisning til fysioterapeut og begynt med veiledet forebyggende trening. Det er forskjellige øvelser man kan gjøre i forhold til hvor i bekkenet smerten sitter. Samt at man får gode tips å råd til hva man kan gjøre i hverdagen for å unngå å trigge det.
Ja man kan jo få øvelser av fysioterapeut om man ikke vet selv hvordan man gjør øvelser som styrker bekkenet. Men uansett så er det jo trening som hjelper uavhengig av underliggende sykdom eller ikke.

Back
Topp