Vondt i ryggen

Ella30

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
Jeg lurer på om det er flere som begynner å slite veldig med ryggen?

Det går stort sett greit her når jeg kan ligge og stå/gå som det passer meg men denne sittingen tar virkelig knekken på meg enkelte dager...

Smertene er ikke intense men mer diffuse liksom og det gjør meg så usikker på hva jeg burde gjøre.

Sitte i bil er til tider tortur og jeg blir uvel og klarer ikke finne en god stilling. På jobb går det stort sett ganske greit å sitte en time eller to (med pauser) men mot slutten av arbeidsdagen blir det bare verre og verre og jeg må legge meg ned. (Har sofa på kontoret og kan i teorien legge meg ned så ofte jeg vil, som del av tilrettelegging.)

Igår var det skikkelig ille, var på sommeravslutning i tillegg etter jobb så ble sitting der også men fikk beveget meg litt også heldigvis. Ble sofaen da vi kom hjem med verkende rygg og orket ingenting. Håper og tror at fridag idag vil gjøre underverker men vet ganske sikkert at ryggen vil lide på jobb igjen imorgen. [emoji17]

Jeg jobber nå 50% fordelt på 4 dager og hadde håpet å klare det videre, men det er frustrerende å ha så mye vondt og å ikke fungere til (enkelt) husarbeid og legging av kommende storesøstre f.eks.

Vurderer å be om enda mer tilrettelegging, men da er vi snart der at jeg nesten ikke får jobbet når jeg er på jobb, men skulle igjen ønske at jeg hadde klart å jobbe 50% for egen selvfølelse og sykefraværsstatistikken.

Beklager langt innlegg, men er det noen som har erfaring eller vet om sånne ryggsmerter kan bli kroniske eller at jeg risikerer å ødelegge ryggen? Smertene er hovedsakelig muskulære etter hva jeg har forstått på fysio og sitter i store deler av ryggen og rompa, med også påvirkning av halebeinet (sitter på pute for det).

Takk for at du leste [emoji173]
 
Aner ikke.
Hvis du sier det er det å sitte som er verst. Har du mulighet til å få sånt bord hvor du kan justere høyden så du kan variere mellom å sitte og å stå?
Noe puter for å avlaste/endre sittestilling?
 
Aner ikke.
Hvis du sier det er det å sitte som er verst. Har du mulighet til å få sånt bord hvor du kan justere høyden så du kan variere mellom å sitte og å stå?
Noe puter for å avlaste/endre sittestilling?
Har hev/senk pult men er veldig begrenset hvor lenge jeg klarer å stå også [emoji53] Og den puta jeg sitter på skal visst være bra... ser for meg at tilbakelent stressless hadde vært noe men tørr ikke be jobben om det [emoji28]
 
Har hev/senk pult men er veldig begrenset hvor lenge jeg klarer å stå også [emoji53] Og den puta jeg sitter på skal visst være bra... ser for meg at tilbakelent stressless hadde vært noe men tørr ikke be jobben om det [emoji28]
haha, ser den
Da vet jeg ikke, men ergoterapeut eller arbeidsmiljøavdelingen, fysio... De som jobber med sånt burde jo vite om det finnes noe mer
 
haha, ser den
Da vet jeg ikke, men ergoterapeut eller arbeidsmiljøavdelingen, fysio... De som jobber med sånt burde jo vite om det finnes noe mer
Ja... går til fysio, så er liksom å variere stilling ofte, tøyeøvelser, sitte riktig, pruke puta osv. Men blir jo nesten ikke tid igjen til å faktisk jobbe [emoji23]
 
Ja... går til fysio, så er liksom å variere stilling ofte, tøyeøvelser, sitte riktig, pruke puta osv. Men blir jo nesten ikke tid igjen til å faktisk jobbe [emoji23]
Mener du at du skal være produktiv også altså, ikke bare være tilstede?
 
Back
Topp