Vondt i ryggen

Babysjuk92

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Septemberlykke 2021
Heisann!
Siste dagene har ryggen min blitt helt jævlig. Smertene sitter høyt oppe i ryggen, nesten mellom skulderbladene. Føler virkelig at det ikke er noe som helst som hjelper. Ingen liggestillinger eller sittestillinger er gode, og jeg holder på å bli «gal». Litt bedre ved bevegelse, men kan ikke vandre rundt hele dagen. Sliter også veldig på søvnen. Noen som har erfaringer eller råd å komme med? Akkurat nå triller bare tårene fordi jeg har så vondt og er så fortvilet.

Jeg hadde kjempevondt under skulderbladene. Var ganske hemmende. Ett par turer til kiropraktoren løste saken helt.

Uff, det høres virkelig pyton ut! Tror du bør dra en tur til en kiropraktor for å få hjelp, slik kan du jo ikke ha det resterende del av svangerskapet! Masse, masse god bedring og en stor klem:)

Uff, det høres virkelig pyton ut! Tror du bør dra en tur til en kiropraktor for å få hjelp, slik kan du jo ikke ha det resterende del av svangerskapet! Masse, masse god bedring og en stor klem:)

Takk for det! Har kastet inn håndkle et par uker på jobb nå, det gikk absolutt ikke. Så skal til kiropraktor til uka [emoji4]

Ja jeg har akkurat samme som deg.. sleit med disse plagene i over 1 år etter forrige fødsel. Brukte mye penger på behandlinger.. men det som egentlig gjorde susen var egen trening med øvelser fra fysio.
Det begynner å komme snikende nå også, men bruker en massasje pute som knar øverst i ryggen og prøver å strekke ut ryggen så ofte jeg kan. Det verste er å ligge lenge her.. skal begynne med øvelser så fort ungene er født!

Hvordan går det med deg? Fungerte det med kiropraktortime?

Heisann!
Siste dagene har ryggen min blitt helt jævlig. Smertene sitter høyt oppe i ryggen, nesten mellom skulderbladene. Føler virkelig at det ikke er noe som helst som hjelper. Ingen liggestillinger eller sittestillinger er gode, og jeg holder på å bli «gal». Litt bedre ved bevegelse, men kan ikke vandre rundt hele dagen. Sliter også veldig på søvnen. Noen som har erfaringer eller råd å komme med? Akkurat nå triller bare tårene fordi jeg har så vondt og er så fortvilet.
Jeg byttet til hardere seng. Jeg vet ikke om det var det som gjorde susen men mye bedre nå

Vil ikke «skremme»noen,bare informere om min opplevelse med «ryggsmerter» etter sist svangerskap..begynte med intense smerter mellom skulderbladene også under høyre ribbenbue..gikk til kiropraktor som sa dette var låsninger pga amming osv...hadde så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg..fortsatte til kiropraktor og ryggspesialist på Ullevål som da ikke fant noe galt..gikk sånn her i et smertehelvete som var mye værre enn fødsel uten smertelindring,inn og ut av legevakten uten hjelp..og til slutt fant en annen kiropraktor ut at jeg kanskje hadde gallestein(siden nesten et år med kiropraktor behandling ikke hjalp),tok ul og fikk påvist flere store gallestein..det er dessverre ikke all helsepersonell/kiropraktor som vet om symptomer på gallestein...og at dette er vanligere etter svangerskap pga hormonpåvirkning..det kan lett diagnostiseres ved hjelp av ul og blodprøve(asat/alat leververdier)!håper alle slipper gå igjennom det samme..men jeg trodde(og alle andre)at jeg bare hadde låsninger i ryggen,men det var ca 50 gallesteinsanfall..greit å være obs på dette etter/under svangerskap!:)

Jeg har også hatt dager med smerter i det området, men for meg kjennes det nesten ut som at jeg har melkesyre. Jeg merker det spesielt etter lunsj på jobb - det har vært skikkelig slitsomt å sitte oppreist For min del har det hjulpet veldig å løsne opp i brystmusklaturen og jeg merket umiddelbar forbedring av tøyeøvelser/yoga! Det ligger masse instruksjonsvideoer på youtube :)

Jeg har klart å holde det i sjakk! Kiropraktor «fant ikke noe», men jordmor og lege sier det faktisk kan være både hormoner og nerver i klem. Tøying, varmeflaske og rolige turer hjelper, så tar jeg dag for dag [emoji4]

Back
Topp