Vondt i ryggen

Solmilla83

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
fler som begynner å få vondt i nederst i ryggen? Kjenner det litt og når jeg skulle gjøre en diagonal øvelse når jeg sto på alle 4 med motsatt arm og bein ble det verre.

Hei..jeg har hatt litt smerter i korsryggen eller nederst på høyre side. Det gjorde vondt når jeg gikk også..vondt kommer og går..legen min sa at det er normalt..:/ litt tidlig syns jeg.

Hei..jeg har hatt litt smerter i korsryggen eller nederst på høyre side. Det gjorde vondt når jeg gikk også..vondt kommer og går..legen min sa at det er normalt..:/ litt tidlig syns jeg.

Jeg fikk også vondt på høyre side, vet liksom ikke om jeg da skal kutte ut øvelsen eller fortsette litt forsiktig?

Jeg tenkte at jeg fikk vondt pga manglende trening:)

Jeg fikk også vondt på høyre side, vet liksom ikke om jeg da skal kutte ut øvelsen eller fortsette litt forsiktig?

Hvis du får vondt av en øvelse, prøv å enten justere stillingen eller velg en lettere øvelse :) Det kan være lurt å få noen til å kontrollere teknikken din hvis du er usikker.

Selv har jeg to typer vondt i ryggen. Den ene er stikking/smerte over bekkenledd, på en eller begge sider, som kommer når jeg bøyer meg fram, gjør en øvelse som belaster for mye (utfall) og lignende. Å bære en tung handlepose på en side er heller ikke så lurt :P
Den andre er mer slitenhetsfølelse i korsryggen som kommer etter for mye gåing og ståing, eller utover dagen på jobb. Begge disse typene rygg/bekkensmerte er helt normalt i svangerskapet, og henger sammen med løsere ligamenter rundt leddene.
Er ikke mye plaget enda, så lenge jeg unngår det som jeg vet provoserer rygg og bekken :)

Back
Topp