Vondt i ryggen :(

BabbyMommy

Andre møte med forumet
Hei jenter

Jeg har hatt så utrolig mye vondt i ryggen den siste uken er 25+4 nå at jeg klarer ikke å sove rett og slett. Ingen ligge eller sitte stilling er behagelig for meg. Jeg har kun gått opp 1.5kg så vet ikke helt hva som kan være årsaken. Er det tyngden? Og er ikke det fortidlig å få ryggsmerter allerede nå? Noe forslag for hva jeg kan gjøre for å lindre det?:( #fårikkesovet

Be om en henvisning til Fysio av fastlegen :)
Jeg går fast 1 gng i uken. Og gjort siden starten :)

Jeg har samme problem! Og har kontorjobb så sitter stille nesten hele dagen, noe som IKKE hjelper på... jeg fikk beskjed av legen om å ikke trene/presse ryggen, men gå turer og bevege meg moderat. Så tenkte høre med sjefen om jeg kan få tilrettelegging i form av en daglig "gåpause" i 20 min....

Kjøpte en lang rispute på apoteket som jeg varmer og legger på ryggen der det er vondt. Tyngdepunktet forandrer seg når man er gravid, og mange kompenserer med å lene ryggen tilbake - som igjen kan føre til vond rygg. Er også greit å bruke et magebelte/bekkenbelte for å ha en god holdning.

Kanskje du kompenserer for økt vekt på magen med å stramme/endre tyngdepunkt i ryggen?
Hadde tatt kontakt med kiropraktor eller fysio, du kommer jo bare til å bli tyngre

Jeg stemmer i med både kiropraktor og fysioterapeut! Jeg går til begge deler selv! Jeg har gravidtrening hos fysioterapeut to ganger i uka pluss behandling ca annenhver- tredjehver uke. Kiropraktoren går jeg til ved behov, og det hjelper altså! Det hjelper mot både rygg- og bekkensmertene mine.

Vil samtidig anbefale å kjøpe en BB HugMe ammepute, eller en Doomoo large ammepute. Jeg har sistnevnte, men skulle jeg kjøpt nå ville jeg lagt i de ekstra pengene det koster for BB puta :) Den er fastere og lettere å amme med når den tid kommer. Jeg har lyst på den egentlig [emoji14] Men jeg har jo en.. Så det virker liksom dumt å kjøpe en til.

Veit ikkje med kiropraktor, men fysio er vertfall gratis under svangerskap. Går opptil 2 gangar i veka pga bekkenløysning :)

Back
Topp