Vondt i ryggen om morningen..

Mom87

Forelsket i forumet
Jeg sliter med vondt i ryggen om morningen...hver morgen..Sover på venstre side/ryggen...Er det flere som våkner med ryggproblemer?
 
Jepp, eg er ofte stiv og øm om morningen... Ein skikkelig varm dusj om morningen pleier å hjelpe!
 
Jeg snur meg ofte over på ryggen på natta (sovner nesten alltid på siden) ,og da kan jeg være litt stiv og øm i ryggen npr jeg våkner, men hjelper stort sett å få lagt seg på siden igjen og krummet ryggen litt.
 
Et lite tips når ryggen slår seg vrang er å ta gravidputa (hvis man har det eller evt en dyne) å lage en smultring. Da kan man legge seg på magen oppi den. Hvis man bygger opp med litt høy hodepute blir ryggen liggende rett. Hadde veldig vondt i ryggen med nr 1. Det ble etterhvert den eneste smertefrie soveposisjonen.
 
Mener kiropraktoren min sa til meg da jeg slet mye med ryggen (bekkenlåsning som ikke hadde noe med svangerskap å gjøre) at man ofte kan ha mer vondt på morningene og at når man får kommet seg opp og bevegd på ryggraden så vil den strekke seg ut (eller noe sånn) så det beste er uansett å komme seg opp av sengen og gå det til! Selvom det kan vær et veldig «kjedelig» tips...
 
Kanskje du har lyst å lese kva jordmor Ragna seier om ryggplager og kva som kan hjelpe her?
 
Back
Topp