Vondt i rygg, rumpe og hofter

Bolleiovnen

Andre møte med forumet
Jeg vet ikke om dette har noe med graviditet å gjøre, men må bare spørre likevel :) Søndag for en uke siden ble jeg på uforklarlig vis veldig støl i korsrygg, rumpe og hofter. "Problemet" er bare at det fremdeles ikke har gått over, så det kan umulig være at jeg bare er støl. Noen andre som har opplevd dette? Er ømt/stølt/småvondt, og når jeg reiser meg opp og går, vagger jeg bortover før jeg får "gått det av meg". Flaut ;P
 
Jeg vet ikke om dette har noe med graviditet å gjøre, men må bare spørre likevel :) Søndag for en uke siden ble jeg på uforklarlig vis veldig støl i korsrygg, rumpe og hofter. "Problemet" er bare at det fremdeles ikke har gått over, så det kan umulig være at jeg bare er støl. Noen andre som har opplevd dette? Er ømt/stølt/småvondt, og når jeg reiser meg opp og går, vagger jeg bortover før jeg får "gått det av meg". Flaut ;P

Jeg har det lignende, mest støl på siden av ryggen og øm i hoftene. Og jeg er i 6. uke.. har nok mye vagging å se fram i mot ;)
 
Hehe, jeg var ute og spiste med en venninne i stad, og hun lo godt av meg de gangene jeg reiste meg opp:joyful: ser ikke særlig lur ut :D
 
Hei!

Dette høres dessverre ut som begynnende bekkenplager, og å gå hjelper ikke for alle.
Du bør snakke med legen din om å få en henvisning til fysioterapeut så fort som mulig.

God bedring! <3
 
Hei!

Dette høres dessverre ut som begynnende bekkenplager, og å gå hjelper ikke for alle.
Du bør snakke med legen din om å få en henvisning til fysioterapeut så fort som mulig.

God bedring! <3

Oh no! Det håper jeg inderlig ikke det er:eek: er bare i 8+0, så da kan det isåfall bli et fryktelig langt svangerskap :dead:

Det er heldigvis ikke vondt for meg å gå. Verre når jeg skal reise meg og bøye meg.

Men, får se an litt til, så får jeg evt dra til legen igjen. Krysser fingrene for falsk alarm :bored:
 
Oh no! Det håper jeg inderlig ikke det er:eek: er bare i 8+0, så da kan det isåfall bli et fryktelig langt svangerskap :dead:

Det er heldigvis ikke vondt for meg å gå. Verre når jeg skal reise meg og bøye meg.

Men, får se an litt til, så får jeg evt dra til legen igjen. Krysser fingrene for falsk alarm :bored:

Jeg fikk det i uke 3, og kan skrive under på at det ikke er spesielt gøy nei. :/
Håper det går over for deg! Bare sørg for å angripe det tidlig om det ikke blir bedre! <3
 
Høres ut som begynnende bekkenplager ja. Vær forsiktig med å gjøre ting som gjør vondt. Det blir bare verre av det. Samla bein når du reiser deg opp. Ikke stå og len deg på ett bein osv. Inn og ut av bil med samla bein. Ikke løfte tungt.
Viktig å passe fra begynnelsen. Mange sliter med bekkenet lenge etter babyen er født. Og noen blir aldri helt kvitt det..
 
Høres ut som begynnende bekkenplager ja. Vær forsiktig med å gjøre ting som gjør vondt. Det blir bare verre av det. Samla bein når du reiser deg opp. Ikke stå og len deg på ett bein osv. Inn og ut av bil med samla bein. Ikke løfte tungt.
Viktig å passe fra begynnelsen. Mange sliter med bekkenet lenge etter babyen er født. Og noen blir aldri helt kvitt det..

Takk for mange gode tips :) det henger fremdeles igjen, men jeg har det faktisk bedre i dag, etter en uke uten noen forandringer. Krysser fingrene for at det var noe helt annet, men skal ta forhåndsregler og følge rådene dine :)
 
Jeg har også plager i korsryggen, føler dessverre det blir mye verre etter at jeg har vært på jobb (bøyer meg mye) og jeg er bare 9+0. Tenker å prøve meg på litt yoga/pilates eller svømming fremover. Noen som har erfaring med den type trening og ryggplager?
 
Jeg har tidvis vondt i korsrygg og av og til nedover låret på baksiden og i hofta. Nesten litt isjasaktig. Mener dette har med graviditeten å gjøre. Kommer og går. Håper d er noe sånt du har og ikke begynnende bekkenplager.
 
Etter å ha sittet på arbeidsstolen i en hel dag, sliter jeg mye med rygge resten av dagen :/ Vet ikke hvordan jeg skal takle dette, men er vel bare å kjøre på :p
 
Noe vondt i rygg og "dovner bort" i rumpa.
Kjennes av og til ut som om halebeinet er på tur ut.

I første svangerskap ble jeg påminnet om å ikke sitte med beina i kors samt å gå ut av bilen med beina samlet.
 
Jeg fikk bekkenløsning i uke 6 og fikk starta tidlig med behandling. Ikke noe å vente med! Hadde det sist også. Om jeg tar hensyn og holder meg maks 5000 skritt om dagen har jeg det relativt smertefritt. Mye aktivitet og mye gåing gjør det værre! Hør på kroppen, start med behandling og ikke press dere! Ingen vil takke dere i etterkant!
 
Back
Topp