Vondt i rumpa...

Håpefull34

Betatt av forumet
Marsboerne2017
Altså....inni rumpeballene på en måte....
Begynte i dag tidlig...Ble verre utover dagen på jobb...
Kjentes ut som en strekk inni den venstre rumpeballen....Ble bare vondere og vondere, og nå er det vondt på begge sider...sånn stikksmerte, ilende smerte eller strekksmerte langt inni der liksom....Føler det hadde hjulpet om jeg hadde klart å strekke ut, men det nytter ikke..

Hva i all verden er dette her?
Jeg er forøvrig rett over 3 måneder på vei.....

Flere som har opplevd lignende?

Altså....inni rumpeballene på en måte....
Begynte i dag tidlig...Ble verre utover dagen på jobb...
Kjentes ut som en strekk inni den venstre rumpeballen....Ble bare vondere og vondere, og nå er det vondt på begge sider...sånn stikksmerte, ilende smerte eller strekksmerte langt inni der liksom....Føler det hadde hjulpet om jeg hadde klart å strekke ut, men det nytter ikke..

Hva i all verden er dette her?
Jeg er forøvrig rett over 3 måneder på vei.....

Flere som har opplevd lignende?
Jeg har noe lignende.. Begynte for noen dager siden på jobb, jeg sprang litt bortover, og kjente det var vondt på siden av hver rumpeball. Nå kjenner jeg det når jeg går i trapper, eller når jeg glemmer meg og springer litt. Merker det også med at jeg er "sliten" på sidene etter endt arbeidsdag.

Kan det være noe med bekkenet? Har hørt/lest/blitt fortalt tidligere at vondt på sidene av rumpen kan være tidlig bekkenløsning/låsning? Jeg er ikke akkurat ekspert på dette da, er nok noen med et bedre svar enn meg :)

Gir det smerter i rumpa altså?....
Jeg har vondt nå, og jeg sitter stille i sofaen...
Var vondt å gå på slutten av arbeidsdagen, og veldig vondt om jeg satt på huk eller på bakken og reiste meg opp...(Jeg jobber i barnehage)....

Bekkenlåsning pleier sitte i korsryggen og rompa :) jeg har også slede med dette, men jeg har kun hatt det på høyre side

Sniker fra februar :)
Jeg har trøbbel med høyre side av korsryggen, og dette stråler ned i rumpa. Til tider gjør det bare vondt i rumpeballen. Hos meg skyldes det låsning, kan være det samme for deg :)

Jeg har akkurat det samme,vondt inni rompeballene,hogger i når jeg står/går/sitter/snur meg osv.. er bekkenet hos meg dessverre :-(

Sniker fra april! Jeg hadde bekkenløsning i forrige svangerskap og kjentes bl.a ut som noen konstant kløyp meg i rumpa, bare lenger inn enn man kan klype selv! Dårlig forklart men ja... Hehe... Var også en ilende smerte hvis jeg belasta litt skjevt!

Har samme greia på min venstre side :o

Klassisk bekkenløsning. Det viktigste i hverdagen er å knipe når man går trapper. Samla bein på vei inn og ut av bil (mitt takler ikke bilseter i stoff, sklir for dårlig). Clutching sliter, automatgir hjelper faktisk. Badekar hjelper. Ha en sammenrullet dyne mellom knær og ankler hver natt, det forebygger....om en bærer, så må det være likt fordelt i armene. Ikke støvsug.

Jeg kunne ikke bære min egen baby etter fødsel pga ødelagt bekken og dårlig Fysio med den første. Greide å forebygge med nr.2.

Det beste rådet var å gå en tur på Max 40 min hver dag eller annenhver dag fra ca uke 15, for da vil musklene kompensere når bekkenet slipper.
Og FOR en mye bedre fødsel en får av å ikke å ødelagt bekken på forhånd! Som natt og dag.

Jeg har det også sånn, det har kommet tidligere og tidligere for hvert svangerskap.

Har aldri snakket med lege eller jordmor om det, for det er ikke så fryktelig plagsomt. Jeg tar det bare roligere når det skjer. Det har aldri utviklet seg til noe mer for meg da, kanskje jeg har vært heldig:-)

Du har alt fått gode råd, vil bare legge til at du burde gå ut av sengen med samla bein også (altså rulle rundt på siden før du med samlede knær løfter begge beina ut), sove m pute/dyne mellom beina blir et must, og en ekstra pute bak ryggen kan være deilig! Jeg fikk behandling av osteopat i forrige sv.skap og da slapp det med en gang, i tillegg fikk jeg noen øvelser for bekkenet som man kan gjøre på ball.

Takk for tips! Har forsvunnet litt igjen nå...Men tenkte bestille time hos kiropraktor, som er spesialist på å behandle gravide.....

Back
Topp