vondt i rompa - bekkenløsning...?

angelina.

Andre møte med forumet
Hei
Jeg har så utrolig vondt i rompa... eller midt på ene skinka er vel mer rett beskrivelse av stedet. det har blitt gradvis værre (har latet som jeg ikke merket det...) men nå er det konstant vondt, ikke bare tidvis... vondt å gå, vanskelig å finne god stilling å sitte/ligge i osv.

Er det noen som har hatt det sånn tidligere....? Kan det være bekkenløsning...? og hva GJØR man i tilfelle med bekkenløsning ??? (hadde ikke det i forrige svangerskap, så jeg er helt blank her...)

jeg er ikke mer enn 15+6 selv... så jeg håper i det lengste at det er noe forbigående... men det høres jo ikke lovende ut...

Jeg har hatt vondt i rygg og "hale" siden omtrent uke 8 eller 9 tror jeg. Men siden jeg har en medfødt feil i ryggen har jeg liksom skyldt på det. Men nå, som jeg er 17 uker på vei, har jeg noe så sinnssykt vondt for å sitte. I går, etter jobb, hadde jeg en intens dunkende, brennende følelse helt nederst i halebeinet, som også stakk utover i rumpa og opp i ryggen.

Jeg er stygt redd for at jeg kommer til å slite med dette hele svangerskapet, og at det er bekkenet... blæ... [:'(]

Huff.. ikke noe særlig! Det begynte slik på meg også, og tilslutt var bekkenløsningen vondere enn selve fødselen..Hvartfall på natta da jeg skulle sove. Så søk hjelp, og bli bra før ddu ender opp som meg.. For det unner jeg ingen.. Fyy altså!![&:]

Akkurat sånn har jeg også det og har lurt på hva jeg skal gjøre! Har blitt med på et prosjekt nå som jordmor foreslo, skal til fysioterapeut på mandag, blir spennende å høre hva de sier.

Jeg går til fysio og på bassengtrening! Det hjelper meg![:)] Nå har jeg hatt noen uker der jeg har stått og gått mye. Da har jeg brukt et belte som helder bekkenet litt på plass! LÅnte det med fysioterapeuten..
Det er viktig å finne gode hvilestillinger! Gikk til innkjøp av puter som jeg legger mellom beina når jeg ligger på siden. Da kommer bekkenet i en litt mer stabil posisjon. Jeg legger de under bena dersom jeg ligger på rygg så korsryggen kommer mest mulig ned i underlaget!

OG VIKTIG VIKTIG!!!!![:D][:D] Ikke støvsug!!! Samboeren min ble frustrert når han hørte den!!![:D][:D]

Back
Topp