vondt i ribbena,flere med samme problem??

attpåklattnr2

Gift med forumet
Sliter med vondt i ribbena på høyre side.Er meget ubehagelig å ligge eller snu seg.Blir kunn 4-5 timer med søvn om natta.Sltsomt men man må vel slite med det i 6-7 uker til.Flere som opplever det samme?

Har hatt det litt av og på. Kjennes ut som et konstant press som ikke vil gi seg. For meg kan det hjelpe å strekke seg ut, og ikke sitte så mye, men lene seg mer tilbake. Hvis det er babyen som presser seg opp mot ribbena så gir det seg forhåpentligvis snart når den legger seg litt lengre ned.

her føles det ikke som press men som reel smerte.og ofte blir det verre når jeg strekker meg og snur meg i senga.men er vel ikke så mye å gjøre med det.

Merker en del press i ribbeina om dagen ja ... Tror her at det er lillegutt som har fått seg en ny hobby og prøve og knuse ribbeinene mine ... Så yndlings stillingen min om dagen er å ligge rett ut ....:P

Har samme problem jeg å. er visst en liten gutt som elsker å legge seg på høyre siden helt inntil ribbebena mine, så når han strekker seg gjør det vondt og er veldig ubehageligt.

Min har ikke kommet så langt opp enda så ikke problemer med det enda. Tror og hun ligger i seteleie enda ettersom jeg kjenner mest spark nedover og på sidene.

Her har jeg vondt i ribbena ja :)
men fått vite av jordmor at grunnen er at babyen har lagt seg til nå, og derfor blir det mer press på ribbena, samtidig så har jeg ikke lagt på meg noe annet enn det babyen har lagt på seg, så derfor er det ganske trangt om plassen og :P

Babyen min ligger med rumpa opp mot ribbeina mine på høyresiden, så det er stadig press den veien, ja.

Her er det heldigvis en lav mage, så jeg slipper å kjenne noe i ribbena enda.. Har veldig stor livmor, så hun begynner å nærme seg, men jeg er 180 høy, så magen har mye plass å vokse på før den når ribbena :)

Her er det heldigvis en lav mage, så jeg slipper å kjenne noe i ribbena enda.. Har veldig stor livmor, så hun begynner å nærme seg, men jeg er 180 høy, så magen har mye plass å vokse på før den når ribbena :)

Det er ikke ofte jeg gjerne ønsker at jeg skulle vært høyere, men i svangerskapene hadde det vært greit å være mer enn 160 cm.. Jeg føler at jeg har hatt baby inni ribbeina siden uke 20 :)

Det er ikke ofte jeg gjerne ønsker at jeg skulle vært høyere, men i svangerskapene hadde det vært greit å være mer enn 160 cm.. Jeg føler at jeg har hatt baby inni ribbeina siden uke 20 :)

Ja, jeg skulle ofte ønske at jeg var litt lavere, sånn at jeg kunne ha gått med høyhælte sko uten å bli over 190 og se dum ut ved siden av mannen som bare er et par cm høyere enn meg, men når jeg er gravid nyyyyter jeg det virkelig:) Det er så deilig å ha en litt flatere mage enn andre gravide.. Særlig når man skal ut av bilen på trange parkeringsplasser (typ hver dag utenfor jobb) ;)

Sliter mye med smerter i ribbeina. Så er veldig mye sengeliggende nå om dagen. Er så vondt å sitte men er ikke så veldig mye bedre å ligge heller. Gleder meg kjempe masse til å få ribbeina for meg selv igjen.

Back
Topp