Vondt i puppene

ssilje

Betatt av forumet
Jeg fødte på fredag (27) og er fortsatt nok så øm i hele kroppen, noe jeg tenker er normalt, men når jeg nyser får jeg vondt i puppene, hva kan det være?

Kanskje brystene er ømme fordi melkeproduksjonen er i gang? Brystspreng?

Jeg hadde iallefall skkkelig ødem torsdag, fredag ,lørdag den uken jeg fødte. Fødte natt til tirsdag.

Var øm og stinn i brystene og helt bak til ryggen.jordmødrene sa at brystene blir ømme pga melkeganger ikke har vært utvidet før. Ellers vet jeg ikke :p prøvd Google??

Huff jeg kjenner det igjen! Det er nok melka som er på vei. Jeg fødte på en fredag, og samme dag, og lørdagen merket jeg ikke så mye. Men fra søndag til fredag var jeg så tung, øm og sår i brystene! Jeg lakk også som bare det. Til tross for at jeg byttet innlegg hver gang jeg ammet og så ofte jeg husket det ellers, så måtte jeg bytte både bh og genser flere ganger om dagen. Plutselig var det over og det var i følge helsesøster et klart tegn på at melka trenger noen dager eller uker på å stabilisere seg. Nå er det tre uker siden jeg fødte, og brystene er kun ømme hvis det er mange timer siden jeg ammet babyen.
Dersom det er det samme du opplever, så går det over, og det blir mye bedre når melka har stabilisert seg! :-)

Kanskje brystene er ømme fordi melkeproduksjonen er i gang? Brystspreng?

Jeg hadde iallefall skkkelig ødem torsdag, fredag ,lørdag den uken jeg fødte. Fødte natt til tirsdag.

Var øm og stinn i brystene og helt bak til ryggen.jordmødrene sa at brystene blir ømme pga melkeganger ikke har vært utvidet før. Ellers vet jeg ikke :p prøvd Google??

Jeg har ammet før, og har stoore og passe slappe hengete pupper, men fikk også sykt med brystspreng da melka kom. Verk helt til albuene, og reint vondt å løfte puppen ut av ammebh for å legge til. Men som med deg, gikk det over etter noen dager. :)

Usj, er lite gøy! Hadde så vondt når melka kom, kjente det godt under armene og i selve brystene :( gikk over etter noen dager heldigvis :)

Back
Topp