Vondt i puppene!!

irisak

Forelsket i forumet
Fødte for seks dager siden, og for to dager kom sprengen for fullt. Nå er puppene SYKT hovne og vonde, er helt sprøtt vondt hvis de kommer borti noe. Vondt å gå, ligge(ligger heelt rolig på ryggen), det renner og sprenger og jeg blir GAAL! I tillegg er brystknoppene såklart kjempesåre. Har lyst til å drite i hele amminga, men vil jo ikke det heller. Føler dette ødelegger humøret og alt, for ellers er formen god.
Noen som vet når verste sprengen gir seg? Tips? Vil ikke pumpe så mye heller, for da produserer jeg bare mer [&:]

Jeg er førstegangs så vet ikke.. Hørtes ikke noe godt ut Krysser fingrene for at det blir bedre snart

Du kan jo håndpumpe til sprengen forsvinner. Tror ikke det skal gjøre noe spesielt ekstra med produksjonen.

Eneste måten å få ut vondten på er å få ut litt melk, - alternativt kan det utvikle seg en brystbetennelse.

Dersom du ikke ønsker å pumpe deg, hva med å ta en varm dusj å masere ut det harde?

Det rare er at det ikke blir mindre vondt selv om jeg pumper, dusjer eller til og med tømmer brystene. Men har ikke betennelse, for det er vondt over hele puppen på begge, og er ikke særlig rød. De er bare SÅ ømme [:(] Flere som sliter?

sniker fra mai... huff, føler virkelig med deg, husker det fra første gangen, og det er jaggu så vondt... det stabiliserer seg heldigvis etter et par uker, men det høres vel ut som en evighet for deg nå kan jeg tenke meg... Er du sår anbefaler jeg purelan brystvortekrem, den er kjempe fin Og effektiv, i tillegg til at det ikke gjør noe om barnet får det i munnen... ellers kan jeg bare som andre her anbefale varme omslag, eller en varm dusj der du håndmelker deg. Legg til babyen så ofte som mulig, så du får ut i det minste litt, brystene har en tendens til og overprodusere veldig i starten og det er PAIN... [:'(] Masse Lykke til, det går over dette også, utrolig nok [:)][8D]

samme skjedde med meg... jeg pumpa ut og da vart det mye bedre. Dersom ingenting hjelper og det ikke gir seg ville jeg ha spurt noen om det... blir ikke det problematisk for barnet å få tak på brystet også da?

Jeg har det likedans.. Men har begynt å roe seg litt nå, men jeg pumper 3-4 ganger pr dag, tømmer jo ikke hele puppen, men letter på trykket så det ikke renner over! Hehe [8D]

Har samme probleme her[&:] men har fått meg pumpe og det er d eneste som hjelper, det blir også bedre for brystvortene!!! De blir mere herda, så da er det ikke så vondt å amme[:D]
Har så mye melk at jeg kan mate 3 barn!!! Fryser melka ned jeg, melka kan ligge i frysern opp til 2-3 mnd. [:)]
Går også ann å selge melka til sykehus og fødesteder, får gode penger av det.[:D]

ORIGINAL: Jent1

samme skjedde med meg... jeg pumpa ut og da vart det mye bedre. Dersom ingenting hjelper og det ikke gir seg ville jeg ha spurt noen om det... blir ikke det problematisk for barnet å få tak på brystet også da?

Jo puppen er jo steinhard og brystknoppen flater seg liksom helt ut, så jeg bruker ammeskjold.
Takk for råd(og sympati [:)]) alle sammen, dette er dafft..

Back
Topp