Vondt i pupp pga tenner

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Augustlykke 2022 ❤️
Flere som kjenner det i puppen når baby har fått tenner? Det er ikke det at hun biter, men jeg lurer på om tanna er borti, og hun suger hardere enn før. Det har kanskje noe med at det er nytt for henne også. Men noen andre som også er øm/sår? Har ikke synlige sår, men er rødere ... Har brukt purelan. Hva gjør dere nå som det kommer tenner?
 
Lille her har ikke fått tenner som stikker ordentlig ut enda, men han kan gnage med den ene om han vil. Heldigvis har han bare gjort det én gang, og da ble det et lite blårødt merke. :scared001Brukte purelan på det, og for generell sårhet. Men så har han ikke kommet noe særlig borti med tanna etter det faktisk, så har ikke noen gode råd dessverre. :confused1Men håper noen andre har, for det kommer vel den dagen hvor tanna plutselig stikker skikkelig ut, grøss! :laughing002
 
Lillemor har ikke fått tenner enda, men forrige fikk tenner fort. Det jeg har hørt og for så vist også erfart, er at tenner ikke skal være noe problem så lenge de har riktig sugetak. Så kanskje prøv å legge til på nytt om det oppleves vondt? Biting er en annen sak:angelic::nailbiting:
 
Sniker
Jeg fikk såre/ømme bryster etter tannfrembrudd. Eneste som hjalp litt var å være veldig nøye med sugetak og heller koble av om det er dårlig.
Kommer nok igså litt an på brystets utforming. Jeg hadde alltid tannmerker på puppen etter amming når det var kommet en 6-8 tenner. Ikke på brystvorta, men liksom litt rundt. Så dette var alltid litt ubehagelig etter tannfrembrudd med begge barna, dessverre! Men kjempevondt skal det ikke være, da bør man sjekke opp sugetaket. :) jeg vekslet litt mellom purelan og multimam kompress hvis det var sårt.
 
Det gikk seg til med litt purelan :)
 
Back
Topp