Vondt i nedre del av magen - ligamentsmerter

Enkefalos

Forumet er livet
VIP
Assistert-jentene
Aprillykke 2017
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Jeg har vel hatt så godt som ingen ligamentsmerter hele svangerskapet, men nå får jeg skikkelig vondt i nedre del av magen når jeg går. Det kjennes ut som strekking/hold, og det er liksom i nedre del/i underkant av magen. Er det ligamentsmerter? Magen har skutt litt fart den siste tida, så det hadde i så fall ikke vært helt rart kanskje. Jeg har også veldig vondt i lysken på begge sider, men det har allerede fysio sagt at kommer av ligamentene som strekkes. Var bare ikke helt klar over at man skulle få så vondt i selve magen også [emoji14] Flere som har det sånn?
 
Ja jeg har hatt ligamentsmerter lenge nå, og det kan til tider kjennes ut som om at senene skal rives av. Er også øm i nedre del/venstre side av magen, det kan også komme med hvile. Jordmor tror dette også henger sammen med ligamentene.
 
Hele veien i nedre del.. innimellom må jeg bøye meg og puste litt, for det kjennes ut som kniver som kjøres gjennom. Og plutselig er det over igjen.
 
Jeg har det sånn i hele magen når jeg går tur, kjempeslitsomt!
 
Jeg har fått sånn "knivende" vondt på en side av gangen, på undersiden liksom. Kommer gjerne når jeg ligger på rygg og skal vri meg opp i sittende. Kan det være det samme?
 
Uhm, ikke skyt meg om jeg tar feil nå.. men kan det være kynnere? Strammer magen seg? Min mage blir stram når jeg går rundt for mye i full fart, men roer seg når jeg roer meg.
 
Uhm, ikke skyt meg om jeg tar feil nå.. men kan det være kynnere? Strammer magen seg? Min mage blir stram når jeg går rundt for mye i full fart, men roer seg når jeg roer meg.
Kynnerene kjenner iallefall jeg i hele magen, men når jeg får de skarpe greiene er det bare på et konsentrert område under på magen... :)
 
Jeg har det samme som du beskriver. Kjennes ut som strekk/nesten som stølhet på begge sidene av magen, litt nede, som jeg kun kjenner når jeg går. Tipper det er musklene som er på strekk. Har også litt kynnere, men det kjenner jeg godt forskjell på.
 
Kjenner det her også, minst en gang om dagen og det står gjerne på frem til jeg får lagt meg på rygg og massert det litt. :) fryktelig vondt!
 
Ok, så godt å høre at det er helt vanlig :) Jeg trooor ikke det er kynnere, for jeg synes ikke magen blir noe stram. Men så er jeg enda ikke helt sikker på hvordan en kynner kjennes ut da, så jeg er ikke bombesikker [emoji14] Det føles muskulært egentlig. Helt rart hvor mye nytt som skjer med denne kroppen altså! Synes det er kjempefascinerende :D
 
Kan vere både ligamentsmerter og kynnere, høyrast veldig ut som dei kynnerane eg har :) Her merker eg ikkje såå mykje til at magen min strammer seg under kynnera med mindre dei e veeldig vonde, men har fått bekrefta av jordmor at det e det etter ho undersøkte magen min så stoler på ho :) Uansett kas av dei det er, så er det heldigvis heilt normalt og ufarlig :)
 
Er også øm nederst i magen og i lysken på begge sider.. begynte for to dager siden og i dag er det skikkelig ubehagelig. Blir hverken verre eller bedre ved aktivitet/inaktivitet..
 
Så godt det var å komme inn hit nå å lese at flere har det samme som meg. :) Det er ikke kynnere, men kan komme samtidig som kynnere enkelte ganger. Har fått bekreftet at lillepia ligger i tverrleie, og ingen av gutta har gjort det. Kan der være derfor det stikker så ille tro?
 
Back
Topp