Vondt i nakken

Tarlica

Gift med forumet
Hva gjør man med det?!

Jeg hadde sår nakke på tirsdag, og var ute og prøvered den nye hesten til venninnen min, og siden han hadde litt fart, holdt jeg godt igjen med armer og overkroppen. Når jeg våknet onsdag var den vannvittig vond på venstre side, og det stråler både ned i skulderen og opp i hodet.. Jeg er stiv, og må bevege hele kroppen når jeg prøver å snu hodet.. Siden jeg aldri pleier å ta noe form for smertestillinende, holder det med en halv Ibux for å dempe smerten, men jeg kan jo ikke gå og stappe i meg de hele dagen?! Trodde aldri det ville være SÅ vondt, og har heldigvis hatt fri i helgen. Har BODD i den varme nakkeputen min.. [:(]

MEN, burde jag ta en tur til legen, eller er det noe som går over? Har aldri hatt slike nakkesmerter før, verste jeg noengang har hatt er vondt i hodet..[8|] Eller er det noen andre som har en god ide?

ORIGINAL: søvnløs og lykkelig

har det slik daglig.  (nakkesleng)   lever med det,  men unner meg kiropraktortime innimellom.  (men det kan gjøre det værre, ved at nakken blir vant med det.

jeg ville sett det ann noen dager.om det bedrer seg. men det må du kjenne på selv.

bruk smertestillende, så det ikke setter seg i annen musklatur. 8som du strammer uten at du vet det når du har det vondt.

Men du kan vel ikke leve med dette resten av livet? Jeg som klager etter 5 dager[&:] og kan det sette seg videre også? Huff, skummelt! Hva slags smertestillende bruker du da?

har levd med det siden 2004.
må nok ha det slik ja., må trene og holde det ved like ellers låser det seg hele tiden.

jeg gikk til manuelterapaut , fysio og kiropraktor en lang periode, men har det bedre uten.

ja, hos meg er det andre muskler som har jobbet, og dermed stivnet.  men jeg har jo gått med det lenge da.

gooood bedring!! 

Da synes jeg du er råtøff, wow!!!! Takk for råd, og lykke til du også[:)]

råtøff er jeg nok ikke hihi.   har grått maaange tårer, og hatt masse utgifter og laaange varme dusjer.[;)]
men rart hva man lærer seg å leve med.  synd at det ikke går ann å se på folk at man har nakkesmerter[:'(][&:].

håper det går fort over hos deg!  klem.

Ja, greit nok at det ikke er kreft eller noe annet alvorlig, men det må være uutholdelig å leve med det i flere år.. Mens folk kanskje tror du bare er "pysete".. SÅ skjønner deg godt nå!! [;)] Så nok stå-på-vilje har du, og da ordner det seg, eller at du lærer å leve med det..[&:]
Og takk, det håper inderlig jeg også!!!! [:'(] (for jeg er faktisk ganske pysete av meg, ikke vant til smerter som dette!! )

ville gått til legen jeg...jo før jo bedre..
Sliter selv med WAD 4 på 4.året..å det er ikke morro[:o]

ORIGINAL: *~Trine~*

Hva er WAD?![:(]

Jeg har kroniske smerter i nakken, hadde det slik i ca.20 år. På de verste rundene er det kun paralgin forte som funker, en sjelden gang tar den kun toppene. Når jeg kjenner svake smerter så funker det å smøre på zon, og ikke minst varme hjelper for det får musklene til å slappe av.

Vil tro du har spent musklene veldig, kjøp zon på apoteket og varm opp musklene godt før du avslutter med massasje om du har noen som kan kna deg forsiktig. Er du fortsatt like ille etter påske ville jeg tatt en tur til legen, eller en fysioterapaut så du får løsna opp i musklene.

Ville ringt en fysioterapeut i morgen. Har du et vaktapotek i nærheten så kan du få tak i ibuxkrem og massere på, det er veldig effektivt. Dersom fysio sier at det er noe som krever langvarig behandling er det greit å få en rekvisisjon hos legen.

Har selv kroniske nakkesmerter etter whiplash for snart elleve år siden, og det går ofte ned i ryggen. Her bruker jeg smertestillende (på resept) og massasje fra sambo når det virkelig topper seg.

Håper det går fort over hos deg!

ORIGINAL: mamla

Ville ringt en fysioterapeut i morgen. Har du et vaktapotek i nærheten så kan du få tak i ibuxkrem og massere på, det er veldig effektivt. Dersom fysio sier at det er noe som krever langvarig behandling er det greit å få en rekvisisjon hos legen.

Har selv kroniske nakkesmerter etter whiplash for snart elleve år siden, og det går ofte ned i ryggen. Her bruker jeg smertestillende (på resept) og massasje fra sambo når det virkelig topper seg.

Håper det går fort over hos deg!

kan jeg spørre hvilke smertestillende du får?
jeg har nakkesleng jeg også, men må bare bruke ibux og paracet.  noe som bare tar toppene.
[:(]
går du fast til behandling?

Ikke meg du spør, men svarer for det. Jeg får resept på paralgin forte, aner ikke hva jeg hadde gjort om jeg ikke hadde fått de. Paracet funker like bra som drops på meg, null virkning. Om jeg har et sant h***** med smerter tar jeg en paracet sammen med forten.

For det første så ville eg bytta ut varme med kulde..
Legg is på nakken istede for varme. Det har iallefall alle dei kiropraktorane og naprapatane eg har gått til tipsa meg om.
Varme KAN forverre situasjonen.

Is ned 20 minutter i slengen, 3 - 5 ganger for dag.

Blir det ikkje bedre, ville eg bestilt meg en tie til kiropraktor eller naprapat.

ORIGINAL: Villemoen

For det første så ville eg bytta ut varme med kulde..
Legg is på nakken istede for varme. Det har iallefall alle dei kiropraktorane og naprapatane eg har gått til tipsa meg om.
Varme KAN forverre situasjonen.

Is ned 20 minutter i slengen, 3 - 5 ganger for dag.

Blir det ikkje bedre, ville eg bestilt meg en tie til kiropraktor eller naprapat.

Signerer denne. Hos meg hjelper kulde MYE mer enn varme. Og det som funker enda bedre enn isposer (for meg) er vanlige brødposer med iskaldt vann. Da kan man legge det rett på nakken, mens med is må man ha noe mellom for å hindre frostskader.

Så må jeg bare føye til at de fleste plutselige nakkesmerter (og rygg) går over av seg selv i løpet av 2 uker [:)] Det er som regel aldrig noe farlig (så lenge man ikke har vært i ulykke eller noe). Gjør det som føles best i den tiden det er vondt, bruk varme hvis det hjelper eller kulde hvis det hjelper. Ta gjerne Ibux og paracet i kombinasjon.

God bedring [:)]

Kjære, TUSEN TAKK!! Dere har gitt meg mange gode svar, og da svelger jeg noen kameler og tar paracet OG ibux, for å lindre litt. Prøver også is, dette høres spennende ut!!! Og blir det ikke bedre, ringer jeg lege etter påske..

Dere er SUPRE!!!!!!!!! Tack hemst mycket!!!![:D][:D][:D][:D]

ORIGINAL: Tarlica

ORIGINAL: *~Trine~*

Hva er WAD?![:(]

WAD 4 er den alvorligste nakkeslengskaden man kan få...foruten å bli lam...

Back
Topp