Vondt i nakken og hodet.

lykkeliten123

Betatt av forumet
Januarhula 2014
Har så sinnsjukt vondt i nakken og hodet. Har hatt dt siden eg starta på jobb 1.juli, men etter 2 paracet har g ikkje hatt hodeverk berre stiv nakke. No i helga har det blitt myykje verre. I går hjalp ikkje paracet og eg måtte bli i senga heile dagen. Har prøvd med varm rispose og tøyd nakken. Det er sinnsjukt vondt når eg prøver å tøye den, kjenner det stråler i heile ryggen og ned over låra:( ligger i senga med risposen min no, håper eg blir såpass bra at eg kjem meg i dusjen og kan leve normalt. Nokon som veit kva dette kan være, og kva eg kan gjere mot dette? Er vel ikkje sundt å tygge i seg paracet kvar dag heller:/

Ikke ta så mye paracet. De sier at den er den eneste gravide kan ta, men man må ikke ta mye av den heller. Jeg skal love deg at jeg har liggi noen dager selv med ekstrem hodepine, så jeg vet hvor vondt det er! :(

Det jeg er har gjort er å sove, sove, sove og drikke, drikke, drikke.
Ikke spis drittmat/fastfood. Hold deg til frisk, sunn og fersk mat. Man må også huske å prøve å få i seg frisk luft.

Jeg klarte ikke gå ut en gang med hodepinen min, fordi jeg begynte jo nærmest å skrike av lys.
Prøv å finne ut hvor kilden kommer fra. Er du tens i nakken? Drukket for lite? Har du en skade? Nerveklem?

Kilden min var for lite drikke og tens i nakken. Jeg sliter ikke så mye med hodepinen fordi jeg har vært flink med å drikke og spise når jeg skal, men jeg er ennå tens og stiv i nakkeområdet. Nå skal jeg dra og behandle det.

Lykke til! Jeg vet hvordan det er og det er IKKE kjekt!

Kjæresten min masserer meg innimellom og virker som om det hjelper litt.. har også vært veldig stiv i nakken, og vondt i hodet.. Det virker som det har letta når han har knadd litt. Denna varmen hjelper ikke på hodepinen heller.. Vanskelig å sove og det er varmt overalt..

Mitt råd er å gå en god tur hver dag og prøve å tøye litt nakken når kroppen er varm. Ligge for mye tar knekken på nakken min med en gang.

Jeg har pga hypermesis liggi mye og stivna i nakken og skuldra som resulterer i hodepine. Tok en time hos naprapaten og da løsna mye!! Der jeg går har de spesial madrass for gravide så når magen blir stor så kan de behandle deg liggende uansett helt frem til fødsel :)

Tusen takk for gode tips:) skal få mannen til å massere meg kvar kveld, gå ein tur og strekke ut i tillegg til å drikke masse vatn. Så får eg håpe det hjelper mykje, ellers får eg prøve å bestille time av nokon:)

Jeg har kronisk rygg og nakke/skuldre problemer pga fall i trapp .. Har gått en del til fysio og kiropraktor uten hjelp ! Begynte hos naprapat det hjalp fra dag 1 !! Akkurat nå går jeg til fysioterapeut som også er akupunktør , det har vært veldig effektivt på meg :-) går ca 2 ganger i uken til henne ..

Back
Topp