Vondt i munnen

MammaApril16<3

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Lille har skikkelig vondt i munnen, og gråter fælt spesielt på formiddagen. Det er tydelig at det snart kommer tenner. Han er 4 mnd nå. Noen gode tips som kan lette smertene?

Samme med lille her... Han klør og klør og klør... Jeg smører dentinox på til natta slik at han skal få sove. Prøver å ikke bruke det på dagen, men har vært å kjøpt brystpumpe i dag og skal prøve å pumpe og fryse ned melk i terninger som han skal få... Bitering som du kan legge i kjøleskap kan også være en ide?

Dentinox får du kjøpt på apoteket og er bedøvende på kløende gummer... Tar bare litt på fingeren og gnir på :)

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/10/10/160501/advarer-mot-vanlig-medisin-til-barn liker ikkje og bruke det. Bruk heller rein alovera. Har kjøpt inn forever living sin. Den kjøler og lindrer :) og er heilt ufarlig. Her mangen som er forhandler på det for tiden så bør ver lett og skaffe :) evt kald frukt for dei som er store nokk til det :) har og tiligere lest at tunga kan bli bedøvd av dentinox.Det og er farlig . Så litt hønemor på akuratt det :p

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/10/10/160501/advarer-mot-vanlig-medisin-til-barn liker ikkje og bruke det. Bruk heller rein alovera. Har kjøpt inn forever living sin. Den kjøler og lindrer :) og er heilt ufarlig. Her mangen som er forhandler på det for tiden så bør ver lett og skaffe :) evt kald frukt for dei som er store nokk til det :) har og tiligere lest at tunga kan bli bedøvd av dentinox.Det og er farlig . Så litt hønemor på akuratt det :p

Så greit å få sånn informasjon da :) var ikke klar over det...

Vi brukte dentinox med første og syntes det fungerte bra. Man tar bittelitt på fingeren og gnir, og vi fulgte instruksjonene på flaska nøye.

Men bitering på dagen (legg i kjøleskapet for bedre effekt) og andre slike ting bør roe ned kløingen :)

Faren er liten. Men greit og ver på den sikkre siden :) brukte det til eldste selv. Men stoppa når eg kom over denne infoen. Nr 2 brukte eg ingen ting. Og blir alovera på Nr 3 :)

Har kun hatt på på kvelden før han legger seg og det har fungert og han sover bedre... Før det kunne han våkne og klø helt febrilsk i munnen, men blir jo litt skeptisk av slike artikler... Nå bruker vi mye mindre enn de som ble syke da, og risikoen er liten som du sier... selv med mye høyere dose, men likevel... :)

Etter at babyen til ei venninne ble blå og fikk pustevansker etter å ha brukt dentinox så er det uaktuelt for meg å bruke det. Hun var innlagt i tre dager etterpå. :o

Men å fryse ned mm/mme i isbitformer og ha i fruktnett så babyen får lindre gommene med noe kaldt det er helt supert. :)

Last edited:
Ja forever living dritt i munnen på en baby- det er jo sykt mye bedre. Er så lei av det der aloevera skrapet, deres produkter kan gi økte leververdier så hey, mye bedre! Sorry, er bare så mye hysteri ute å går, jeg smører med dentinox og det funker særs bra, kan havne på sykehuset av alt her i verden, bare å bure seg inne! :O

Ja forever living dritt i munnen på en baby- det er jo sykt mye bedre. Er så lei av det der aloevera skrapet, deres produkter kan gi økte leververdier så hey, mye bedre! Sorry, er bare så mye hysteri ute å går, jeg smører med dentinox og det funker særs bra, kan havne på sykehuset av alt her i verden, bare å bure seg inne! :O
Vel, kall det hva man vil men når legemiddelverket råder til forsiktighet omkring et medikament så stapper jeg det faktisk ikke i munnen på babyen min!

http://www.legemiddelverket.no/Nyhe...inox-NAF-ved-tannfrembrudd-bør-begrenses.aspx

Denne bruker vi også! Har den i kjøleskapet så den er kald. Junior blir fornøyd :-) Den har avkjølende effekt. Enda bedre avkjølende effekt når den er kald.
Så bra :)

Får teste om lille blir veldig plaget. Sist holdt det med frosne fruktbiter i nett og kalde biteringer. ;)

Uffda.....ikke bra :o
Har alltid brukt dentinox til de andre barna, men kommer ikke til å kjøpe det nå.

Back
Topp