Vondt i mammahjertet...

roni

Betatt av forumet
Jenta mi på 4 år hadde i går sagt i barnehagen at hun savnet den "gamle" mamman sin.den mamman hun hadde før mamma fikk baby i magen....
Gjorde vondt i mamma hjertet å høre dette...

Huff nei det var nok ikke noe godt å høre :(
Men du får trøste deg med at det går over ;)
Du er full i hormoner nå og det er helt klart at ungene merker dette.
Sender deg en god og varm klem :)

Oj da!

Skjønner jo at hun føler at mamma ikke er som hun pleier.jeg er den som alltid har gjort alle ting sammen med henne mens nå må jeg bare ligge mens pappa gjør d meste med henne..ikke lett å forklare henne hvorfor d er sånn heller

Uff da, det var nok ikke så godt å høre. Du får bare forklare henne igjen og igjen hvorfor det må være slik, at mamma må være i ro slik at babyen kan være trygg i magen. Min 4-åring tror gjerne at ting er verre enn de egentlig er hvis vi ikke har forklart henne hva vi snakker om, som f. eks. da hun trodde at vi skulle flytte fra henne fordi hun hadde overhørt oss snakke om boligkjøp/salg en dag. Samtidig er jeg imponert over hvor mye hun forstår hvis vi greier å forklare henne ting på riktig måte, men det er ikke alltid enkelt. Man vil jo ikke skremme dem heller.

Å,skjønner at den gjorde vondt...:-( Sikkert lurt å snakke med henne og forklare,som foreslås over her ja.

Huff.. Ikke så kjekt å høre det nei. Men hun mente nok ikke på den måten. Sikkert bare litt frustrasjon. Hun elsker nok mammaen sin over alt på denne jord ;)

Huff :( klem til deg!ikke lett å få høre noe slikt. Vi har det litt sånn her hjemme med vår gutt, han liker ikke snakk om magen eller babyene, har prøvd å ikke prate så mye om det i det siste men alle rundt oss gjør det å da ser vi at han blir skikkelig lei seg :( Har tenkt å dra på bibloteket å låne en bok som jeg ble annbefalt å lese sammen med han for å forberede han på hva som skal skje å prøve å få han til å se det positive i det å bli storebror.. Det sliter veldig i mammahjærtet når jeg ser det plager han :(

Ups ble lagt ut før jeg var ferdig å skrive!:p

Jeg skjønner han jo også..Ifra å ha en mamma som er kjempe aktiv å er med på alt til å ligge å være dårlig i 11-12 uker i strekk på sofan der fokuset er blitt mye på det at mamma må slappe av pga svangerskapet å alle rundt oss snakker om babyene å at det er derfor mamma er dårlig..
Så nå når formen er bedre har jeg brukt masse tid sammen med han.

Back
Topp