vondt i magen

x1xendaen

Blir kjent med forumet
jenta vår er 2 mnd i dag, og sliter med magen. jeg ammer, men må gi tillegg på kvelden. jeg har hatt malt i mme for at magen ikke skal bli hard, men hun har hatt mye luftsmerter fra kl 03 om natten fram til morgenen. derfor har jeg prøvd uten malt noen dager med det resultat at hun ikke får gått på do (av max 180 ml pr døgn?!). er litt frustrert nå, hva gjør jeg? gi malt og ha mer luft eller hva??? jeg trenger råd!

uff.. det hørtes ikke godt ut. Jeg ga Thea mme en kveld og da hadde hun mye luft i magen. Hva med å prøve en tåteflaske som tar bort luft? Tror Dr.Brown sine skal være bra. Ellers ville jeg prøvd å gi minifom dråper (reseptfritt på apoteket) før hver måltid. Og ha malt i melka. Håper det hjelper!! Lykke til!

ORIGINAL: Jordbæret

uff.. det hørtes ikke godt ut. Jeg ga Thea mme en kveld og da hadde hun mye luft i magen. Hva med å prøve en tåteflaske som tar bort luft? Tror Dr.Brown sine skal være bra. Ellers ville jeg prøvd å gi minifom dråper (reseptfritt på apoteket) før hver måltid. Og ha malt i melka. Håper det hjelper!! Lykke til!

Jeg kan anbefale AVENT sine antikollikk-flasker. De er kjempebra. Eskil får også mme til kvelden og han har ikke slitt med magevondt (noe særlig i alle fall)

På helsestasjonen fikk jeg et råd om å gi tulla mi fennikkel-te.Fås kjøpt på helsekost og apotek(billigst på helsekosten).Kok 1,5 dl vann og en teskje fennikkelfrø, i 2 min,og trekk i 2 min.Sil vekk frøene,og gi 10-20 ml med en doseringssprøyte el.noe lignende.Gis før måltider og ved gråt.Mor kan også drikke 2-3 kopper mellom måltider.Oppbevares 2 døgn i kjøleskap.
Dette var veldig effektivt på jenta mi-d braka løs med både fis og rap etterpå!!![:D]
Lykke til!!!!!!!!!!! 

Jeg har dr Brown flaske som hun suger dårlig av, bruker aventflaskene.
Minifom har jeg brukt i fire fem dager uten at jeg syns det hjelper veldig, hun promper kanskje litt mer. Jeg vet ikke når de begynner å få fastere avføring, men det kan kanskje være det og? Hun har godt med tissebleier.

Fastere avføring får de ikke før de spiser noe annet enn melk!
Minifom kan ta opptil 3 dager eller noe før det har maks effekt... Men kanskje du skal prøve med fennikel-te?

Eller prøve en annen mme å se om hun reagerer med mindre luftplager da..

Ja, jeg skal prøve fennikelte i morgen. Skulle egentlig kjøpe på lørdag, men hukommelsen er det så som så med for tiden[:)]
Jeg begynte med nan, prøvde collett etter helsesøsters anbefaling, noe som ikke hjalp. Bruker nå Nan ha1 fordi jeg ikke tåler melk selv. Har snakket med helsesøster og apotek om mme helt uten kumelk, men har egentlig ikke fått noe alternativ...

Har ikke "småfolk" også sånn erstatning? hmm...

Hva med kiropraktor da? Kanskje han kunne fått fiksa på problemet? Det har hjulpet mange!

uff... håper noe hjelper til slutt! Når hun er 3 mnd kan hun vel få grøt, så kanskje magen blir bedre da!! Men det er jo ikke godt for henne å ha vondt i magen så lenge... nei, krysser fingrene for deg! [:)]

Hukommelsen er ikke på topp her heller!! [:D]

Har lite melk til Elisabeth sjøl, så ho har fått masse mme lenge no. Har endelig begynt å få styr på måltida, og det har begynt å roe seg med vondt i magen. Ho sleit ei stund med det. Men no har det plutselig liksom gått seg til... Som om ho har blitt vant til å få store doser melk ned i den lille magen sin. Prøvde ei stund å berre gi ho litt og litt frå flaske, ta pause. men då vart ho rasande fordi ho ikkje fikk ete i fred...
Hadde brystbetennelse for litt sidan, og Elisabeth reagerte dessverre på medisinen, og då fikk ho skikkelig mageknip. Brukte minifom og det fungerte kjempefint. Samtidig som eg berre gav flaske. Etter det virker det som om ho har fått styr på raping og fising... Og er blitt ei roligare jente.
Dette var iallefall mi erfaring med mi lille prinsesse. Bruker NAN som kjøpes på butikk forresten, og Avent sine flasker.

Back
Topp