Vondt i magen

H-40436913

Første møte med forumet
Hei. Er det flere som sliter med at det gjør vondt i nedre del av magen? Typisk der det gjør vondt med mensen? Enten at det kommer når man skal reise seg opp eller går litt hurtig? 22 uker på vei.

Jaa jeg har det også sånn :) Helt normalt ifølge jordmor

Kanskje det er smerter av at livmoren vokser, eller kynnere - magen blir liksom som en hard ball, og noen ganger presser det litt nedover. Jeg får kynnere når jeg går fort eller anstrenger meg. Også roer det seg om jeg tar det helt med ro igjen. Jordmor sier det er helt normalt :)

Ja. Jeg har nesten konstant vondt i magen grunnet kynnere. Om man ikke har så stor gravidmage kan det være vanskeligere å forstå at det er kynner også, for det synes ikke på utsiden som mange beskriver! Men det gjør vondt og ubehagelig når jeg står opp, snur meg, sitter osv.. Veldig stramt, og det kan igjen føre til mensensmerter hos meg

Jeg pleier å kjenne det litt nederst i magen/lysken, aller mest når jeg er i aktivitet (går raskt eller jogger feks). Det går som regel over når jeg hviler. Men har noen kjent på smerter/ubehag i området over navlen? Er det livmoren som vokser? Dette er min første graviditet, 23 uker på vei ☺️

Jeg pleier å kjenne det litt nederst i magen/lysken, aller mest når jeg er i aktivitet (går raskt eller jogger feks). Det går som regel over når jeg hviler. Men har noen kjent på smerter/ubehag i området over navlen? Er det livmoren som vokser? Dette er min første graviditet, 23 uker på vei ☺️
Ikke kjent ubehag/voksesmerter over navlen, men jordmor viste meg på kontrollen nå i uke 24 at livmoren min ligger noen cm over navlen. Ble litt overrasket over at den var kommet så høyt opp. Så det er nok livmoren din som vokser ☺️

Har å strekk nederst i magen , kjenner det best når jeg ligger rett .

Back
Topp