Vondt i magen

Fabmamma40

Glad i forumet
Julikulene 2020
Hei dere fine her inne på forumet!

Snuppa vår er rett over 5 mnd (og 7 dager). Hun begynte med grøt for 3 uker siden, ca 1 ss 1 gang iløpet av dagen (formiddagen). På fem månederskontrollen så anbefalte helsesykepleieren å begynne å gi på kvelden og. Har da gitt ett par teskjeer. Med litt malt i begge måltidene, fra 1/2 ts.

Natt til forigår så hadde hun så vondt og hadde ikke bæsjet på 3 dager. Huff... det kom ut, men jeg har da ikke turt å gi annet en morsmelk (fullammer).

Burde jeg heller bare vente med å øke til 6 mnd? Holde meg til 1 gang om dagen?
 
Kanskje prøve sviskepureé i stedet for malt?
En del barn kan reagere med forstoppelse og knip på malt.
 
Takk for svar ♡ En ts eller så?

Ja, burde holde når hun ikke er så stor enda :)
Mitt barn måtte ha sviskemos til godt over året da magen hans brukte en god stund på å til ende seg fast føde. Tenker det bare var en liten teskje i starten, da han var nærmere ett år fikk han 3-4 teskjeer, enten i grøt eller for seg selv.
 
Sviskemos fungerte bedre enn malt her :) Kjøpte de ferdige glassene (sviske eller sviske/plomme.) Begynte også å gi pæremos! Det fungerte også kjempebra! Skrelte og delte pæren i små biter, hadde i kjele + 2dl vann ca.. Kokte det helt til myk konsistens, silte av vannet og moste det.. Ga det rett fra kjøleskapet, og hun elsker det fortsatt :joyful: Er 7 mnd nå..
 
Vi laget hjemmelaget sviskemos og frøs ned porsjoner (2 ss pr porsjon). Ga annenhver dag for å holde magen i gang, fungerte veldig bra :)
 
Min lille får vondt i magen av malt, men hjemmelaget sviskemos fungerte bra (den på glass hadde ingen effekt).
 
Vi likte forresten sviskemos fra ellas kitchen best om vi ikke lagde selv. Sikkert smak og behag, men synes den var mer konsentrert :)
 
Jeg fullammet frem til 6 mndr. Jeg fikk beskjed om at så lenge jeg fullammet var det trygt å kun amme så lenge hun fulgte kurven sin
 
Back
Topp