Vondt i magen?

Mirra

Forelsket i forumet
Oktoberbarna 2021♡
Etter å ha hatt en SA i september så begynner jeg å bli litt stressa og redd nå.. Har tidvis ganske så vondt helt nederst i magen, og noen ganger så stikker det på sidene også. Ikke bare litt murring, men altså ordentlig vondt.
Når burde man egentlig kontakte lege/jordmor? Er det noe vits å kontakte noen nå uansett (jeg er jo bare 4+2..)? Hadde ingen magesmerter i mitt første svangerskap så dette er helt nytt.

Noen med erfaringer? :oops:

Hadde svært lite smerter i første, men nå i andre har jeg hatt mye typ mensensmerter nederst i magen. Har aldri mistet før, så vet ikke hvordan det kjennes i forhold. Foreløpig ser alt ut til å gå godt. Er nå 5+3, smertene har gitt seg og jeg kan kjenne toppen av livmora rett over "skambeinet" eller hva det heter :hilarious: Har derfor slått meg til ro med at livmora har strekt seg i rekordfart denne gangen :hilarious:

Jeg har ganske sterke menslignende smerter og stikkinger i forskjellig slag. Både mot lysken på begge sidene, mest mot høyre og midt på. Hadde det i min første graviditet og ganske mye denne gangen og. Første resulterte i en gutt som snart er 14, og denne regner jeg med går bra med også:shy:

Prøv å slappe av og tenk at det bare er livmoren som vokser, men om det blir riktig ille og du blir bekymret så kan du ringe legevakt og få dem til å ta en liten UL på deg for å se at alt er som det skal :Heartred

Jeg hadde masse vondt i det første svangerskapet mitt - så mye at jeg fikk hastetime hos legen fordi de var bekymra. Men det er visst en kombinasjon av relaxin hormon, luftsmerter og ligamentsmerter.. de andre svangerskapene har jeg ikke hatt fullt så vondt. Denne gangen har jeg murringer og i tillegg kjennes magen støl. Men ikke intenst vondt.

Første svangerskap lå jeg i fosterstilling i garderoben på jobb enkelte dager, for det var så vondt, men det gikk jo bra det også :) var nok bare mye som skjedde med området der.

Jeg har tidvis mageknip, og sliter ofte med å finne behagelig stilling om natta fordi det er ubehagelig. Tenker at det er positivt, og at det er ligamentsmerter:)

Jeg hadde mye mensensmerter (eller noe som ligner på) ved forrige graviditet i begynnelsen så ante ikke at jeg var gravid og gikk å venta på mensen.. Har samme typer smerter nå også, så tenker det bare er normalt denne gangen :rolleyes: men har du mye vondt og det går utover hverdagen så hadde jeg ringt fastlegen å spurt om råd.

Jeg har hatt mye menssmerter, smerter i lysken og i korsryggen i flere uker i starten med alle mine, har heldigvis aldri mistet.. Har hatt et par dager nå med nye smerter.. Og en luft ballong mage så jeg så høygravid ut.. Viste seg å være forstoppelse og mye luft, der gir ofte endel smerter, så nå når magen er bedre er de andre vanlige "gravid smertene" bedre;) ville hvertfall bare si at sånne tarm relaterte smerter kan være veldig vonde uten at det er noe fare for baby!

Tusen takk for alle svar, tror jeg kan senke skuldrene litt og prøve å slappe av :joyful:

Jeg har hatt mye menssmerter, smerter i lysken og i korsryggen i flere uker i starten med alle mine, har heldigvis aldri mistet.. Har hatt et par dager nå med nye smerter.. Og en luft ballong mage så jeg så høygravid ut.. Viste seg å være forstoppelse og mye luft, der gir ofte endel smerter, så nå når magen er bedre er de andre vanlige "gravid smertene" bedre;) ville hvertfall bare si at sånne tarm relaterte smerter kan være veldig vonde uten at det er noe fare for baby!

Jeg har hatt mye luft og litt forstoppelse de siste ukene, så det kan det jo fort være! Magen pleier som regel og være noenlunde flat på morgningen, men nå ser det ut som jeg skal føde 24/7 :hilarious:

Jeg har ganske sterke menslignende smerter og stikkinger i forskjellig slag. Både mot lysken på begge sidene, mest mot høyre og midt på. Hadde det i min første graviditet og ganske mye denne gangen og. Første resulterte i en gutt som snart er 14, og denne regner jeg med går bra med også:shy:

Prøv å slappe av og tenk at det bare er livmoren som vokser, men om det blir riktig ille og du blir bekymret så kan du ringe legevakt og få dem til å ta en liten UL på deg for å se at alt er som det skal :Heartred

Høres akkurat ut sånn som jeg har det nå, godt å høre at jeg ikke er aleine! :p Mulig jeg tar en liten tlf til jordmor hvis det ikke roer seg om noen dager, takk :Heartred

Jeg har ulike vondter i magen men flyter seg, smerte kun på en side bør sjekkes opp pga fare for å være gravid utenfor livmoren.

hadde ingen magesmerter ved sa da begynte jeg bare å blø og aldri vondt kansje ikke normalen da

Betryggende lesning. Jeg er 3+5, har ingen barn fra før og det er min andre graviditet (SA i uke 6 for 4 år siden). Jeg fant ut at jeg var gravid igår, og har vært engstelig da jeg siden søndag har hatt heftige mensensmerter nederst i magen, lysken, stråler ned i beina som voksesmerter. Ligger i fosterstilling og alt jeg drømmer om er Ibux og naproxen Med disse smertene går jeg bare å venter på at det skal begynne å blø. Men etter lesning her inne skjønner jeg at vi er mange i denne båten, og at det har gått bra med mange.

Back
Topp