Hei. Ligger nå her i min andre time med magesmerter. Hatt en urolig natt og våknet flere ganger og vært på toalettet (bare for å tisse). Siden kl 05 ca har jeg hatt mye vondt i øverste del av magen, vil si det sitter lavere enn ribbeinsbuene. Har hatt slik magevondt i en kort periode før og jordmor tenkte det hørtes muskulært ut. Har den siste uken hatt vondt mellom skulderbladene, kjennes ut som om noe legger hardt press/river i musklene der. Kommer ofte utover dagen, hatt det daglig i en ukes tid nå. Nå idag har jeg hatt magesmerter og ryggsmerter samtidig/vekselsvis. Fått ut litt luft og tenkt det var luftsmerter, lettet litt på smertene i magen, men smertene er der enda og jeg har ingen følelse av luft som må ut. Magesmertene forsvinner nesten når jeg ligger på sidene, og er mest fremtredende når jeg sitter/halvligger på rygg og står oppreist. Når jeg stryker/trykker på magen er det ømt og vondt. Verken i skulderbladene er der om jeg ligger på siden eller ei. Hatt meg en varm dusj, fikk sabla vondt i dusjen men følte kanskje det lettet ørlite gran etterpå, men vondtene er der enda. Magesmertene er der "hele tiden" men i varierende grad og styrke. Har hatt litt (veldig få, kanskje 2-3 stk nå isted) kynnere samtidig som magevondten, og syntes da magevondten ble forsterket. Vurderer å ringe legevakt men det sitter alltid så langt inne. I tillegg har jeg hatt både ryggsmerten og magesmerten før, så er ikke noe helt nyoppstått akutt noe. Kjent masse liv fra vesla. Noen erfaringer eller gode råd?? Føler meg ørlite gran bedre nå, derfor litt avventende.