Vondt i magen

Julismil

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei. Ligger nå her i min andre time med magesmerter. Hatt en urolig natt og våknet flere ganger og vært på toalettet (bare for å tisse). Siden kl 05 ca har jeg hatt mye vondt i øverste del av magen, vil si det sitter lavere enn ribbeinsbuene. Har hatt slik magevondt i en kort periode før og jordmor tenkte det hørtes muskulært ut. Har den siste uken hatt vondt mellom skulderbladene, kjennes ut som om noe legger hardt press/river i musklene der. Kommer ofte utover dagen, hatt det daglig i en ukes tid nå. Nå idag har jeg hatt magesmerter og ryggsmerter samtidig/vekselsvis. Fått ut litt luft og tenkt det var luftsmerter, lettet litt på smertene i magen, men smertene er der enda og jeg har ingen følelse av luft som må ut. Magesmertene forsvinner nesten når jeg ligger på sidene, og er mest fremtredende når jeg sitter/halvligger på rygg og står oppreist. Når jeg stryker/trykker på magen er det ømt og vondt. Verken i skulderbladene er der om jeg ligger på siden eller ei. Hatt meg en varm dusj, fikk sabla vondt i dusjen men følte kanskje det lettet ørlite gran etterpå, men vondtene er der enda. Magesmertene er der "hele tiden" men i varierende grad og styrke. Har hatt litt (veldig få, kanskje 2-3 stk nå isted) kynnere samtidig som magevondten, og syntes da magevondten ble forsterket. Vurderer å ringe legevakt men det sitter alltid så langt inne. I tillegg har jeg hatt både ryggsmerten og magesmerten før, så er ikke noe helt nyoppstått akutt noe. Kjent masse liv fra vesla. Noen erfaringer eller gode råd?? Føler meg ørlite gran bedre nå, derfor litt avventende.

Foruten smertene mellom skulderbladene har jeg slitt med det samme.
Jeg har flere ganger vært på nippet til å ringe sykehuset, samt tenkt tanken om at fødsel er på gang pga smertene, men det har gått over etter noen timer. Det har vært så vondt at jeg nesten har grått. Mye kynnere samtidig.
Jeg vet fortsatt ikke hva det kom av, men teoriene er luft, strekking av livmor og kynnere.

Det gjør ikke noe å ringe en gang for mye, smerter er ikke noe særlig.
God bedring!

Jeg får kolikksmerter i dette svangerskapet. Da får jeg vondt helt oppi skuldrene. Det er luftsmerter. Her hjelper det å ta nok Gaviscon, samt å rette ut ryggen slik at brystkassen åpnes bedre.
Hvis du er usikker så tar du kontakt med lege eller jm.

Takk for svar begge to. Har nå sovet i nesten to timer liggende på siden. Det som er så merkelig er at jeg er smertefri når jeg ligger på sidene, men i det jeg prøver å snu meg får jeg et "drag" over magen og det gjør vondt. Gjør vondt å stå, klarer ikke rette meg helt ut pga smertene. Vondt å trykke på magen når jeg står/sitter "beint", men ingen vondt når jeg trykker på magen mens jeg ligger på sidene. Verker litt mellom skulderbladene når jeg ligger på Siden, men det kjennes overkommelig ut. Prøver å spise litt nå og ser om det hjelper. Skjønner ikke hvordan jeg kan gå fra skikkelig vondt til ingen smerter bare basert på hvordan jeg sitter/Ligger

Det er bedre å ringe lege en gang for mye enn en gang for lite. Å siden du har hatt det av og på en stund nå tenker jeg at det er bedre at du får sjekka det av en lege bare for sikkerhetsskyld

Takk for svar. Har det enda, men føler ubehaget og smertene har endret seg litt. Det mellom skulderbladene er egentlig vekke, men er fortsatt ubehag i magen. Lindres fortsatt av å ligge på sidene, men har magevondt og ubehag når jeg gjør alt annet enn det. Har en del kynnere og (ikke uvanlig), men magesmertene øker på under kynnerne. Vanskelig å si om det er kynnerne som er vonde, eller mageubehaget som forsterkes og forverres av kynnerne. Har spist uten at det hjalp. Føler kanskje smertene i magen er mildere nå, men ubehaget er der enda. Kjennes ut som et slags stramt bånd over magen som det rives og slites i når jeg beveger meg, går, sitter. Hatt avføring uten at det hjalp, føler ikke det er luft som vil ut. Tatt 3 gaviscon tyggetabletter i tilfelle det er halsbrann og magesyre. Gitt meg selv til kl 14, om jeg ikke føler meg bedre innen dess ringer jeg legevakt å hører hva de tenker. :) Føler meg relativt grei i magen når jeg ligger på sidene, men hadde jo vært fint å kunne gjøre andre ting uten å få vondt og :)

Nettopp snakket med de, det kunne være så mangt, skal inn en liten tur kl 17 bare for å se. Da er jeg gått inn i 12. time med ubehag, så de må bare finne på noe lurt som kan lette smerte og ubehag :arghh::angelic::dead::wacky:

Lykke til håper de finner ut av det[emoji173]

Tusen takk, det håper jeg og :Heartred Nettopp hatt noen skikkelig heftige tak i magen, kjenner den strammer seg samtidig så tror det er kynnere. Kom imens jeg spiste litt, så aner ikke om det var kynnere som kom tilfeldigvis da, eller om det er selve magen som er i ulage og som reagerte på maten.. Gråten tok meg nesten ihvertfall :sorry:

Ble henvist til føden, tatt ctg-registrering, innvendig og utvendig ultralyd. Lille snuppa i magen har det som plommen i egget, lang og lukket livmorhals og ingen tegn til premature rier eller morkakeløsning eller andre fæle ting. De kunne vel egentlig ikke forklare smertene mine, kunne være gallestein eller at snuppa presser rumpen sin hardt mot der hvor jeg har vondt. Har fortsatt mye smerter og kynnere, kunne ta Paracet og rekonkakt ved forverring. Jeg håper virkelig paraceten tar det, for hva enn det er så gjør det vondt. Det viktigste er dog at lille har det helt strålende, og ingen fare på ferde der :Heartred

Ble henvist til føden, tatt ctg-registrering, innvendig og utvendig ultralyd. Lille snuppa i magen har det som plommen i egget, lang og lukket livmorhals og ingen tegn til premature rier eller morkakeløsning eller andre fæle ting. De kunne vel egentlig ikke forklare smertene mine, kunne være gallestein eller at snuppa presser rumpen sin hardt mot der hvor jeg har vondt. Har fortsatt mye smerter og kynnere, kunne ta Paracet og rekonkakt ved forverring. Jeg håper virkelig paraceten tar det, for hva enn det er så gjør det vondt. Det viktigste er dog at lille har det helt strålende, og ingen fare på ferde der [emoji813]red
Uff så dumt at de ikke fant ut av hva smertene kom fra! Men veldig godt å høre at alt står bra til med lille i magen![emoji4]

Back
Topp