vondt i magen!! :(

2725020070603

Glad i forumet
Har fått så grusomt vondt nederst i magen de siste dagene! Våkner av smerter når jeg skal snu meg, stikker godt når jeg reiser meg, nyser osv.... de siste to dagene har det blitt vondt å gå også :/ vanskelig å beskrive smertene, men kjennes som jeg er banka gul og blå samtidig med en stølhetsfølelse. Gjør vondt å ta/klemme på magen. Merker lite til det når jeg sitter eller ligger i ro. Men med en gang jeg bruker magemusklene gjør det vondt igjen. Andre som har det slik?

Spurte jordmor om dette, men hun mente det var ufarlig så lenge jeg ikke hadde kynnere. Hun sa det kunne være bekkenet, men synes det er rart med så tydelige magesmerter da...? Kan det være ligamentsmerter? Eller uvi...?

Jeg føler litt ubehag i nedredel av magen, men ikke noe slik at det gjør vondt... Men tror kanskje jeg begynner og få slike kynnere (u.25) er førstegangsfødende så føler meg ganske uerfaren med slike ting :/

Langs hele magen? Eller bare på sidene?
Kan være at d strekker seg der nede.. Kan få intens stikking i magen om jeg nyser eller gjlr en brå bevegelse, gjør kjempe vondt, men går over etter noen minutter... Evnt spørre lege om hva d kan være om d ikke blir bedre

Har fått så grusomt vondt nederst i magen de siste dagene! Våkner av smerter når jeg skal snu meg, stikker godt når jeg reiser meg, nyser osv.... de siste to dagene har det blitt vondt å gå også :/ vanskelig å beskrive smertene, men kjennes som jeg er banka gul og blå samtidig med en stølhetsfølelse. Gjør vondt å ta/klemme på magen. Merker lite til det når jeg sitter eller ligger i ro. Men med en gang jeg bruker magemusklene gjør det vondt igjen. Andre som har det slik?

Spurte jordmor om dette, men hun mente det var ufarlig så lenge jeg ikke hadde kynnere. Hun sa det kunne være bekkenet, men synes det er rart med så tydelige magesmerter da...? Kan det være ligamentsmerter? Eller uvi...?

Jordmor her sier at jeg bare skal ta kontakt om det er noe, og at de har akuttimer hvis man ringer og er bekymret. Det kan du jo gjøre for sikkerhetsskyld hvis du er veldig bekymret og det ikke blir bedre. Jeg er førstegangs og da vet man jo ikke helt hvordan det skal være. Jeg er VELDIG stiv og støl i magen og har ofte kynnere også. Fikk jordmor til å se på meg litt. Hun klemte veldig et par plasser og kjente på de skrå magemusklene og da kjente jeg at det gjorde skikkelig vondt der, og at det var de som var vonde i tillegg til at jeg har en del vondt i bekkenet og muskulatur og ligamenter som tilhører der. Det gjorde meg ganske beroliget og selv om jeg har en del vondter, så kjennes det ikke ut som det er "fare på ferde" lenger. Det kjennes på en måte ut som at kroppen får gjennomgå fordi den er gravid bare. Magemusklene vil nesten ikke lystre lengre i forhold til tidligere. Jeg trener dem litt sånn forsiktig med å trekke magen innover sånn noen ganger i uken (man skal visst helst ikke trene vanlige sit ups pga at magemusklene skiller seg ved navlen når man er gravid, men fysioterapeut sa innover-trekk er en fin måte å trene på for gravide) , så de lystrer meg litt, men er ganske ubehagelig å bruke dem ja.
Plages mye om natten med at magen kjennes helt hard ut og øm og støl, våkner av det også. Får følelsen av at det er voksesmerter og kynnere i kombinasjon egentlig. Jeg hadde en slik vekstperiode for noen uker siden, men så avtok det liksom igjen for så å komme tilbake. Så jeg håper på at det skal roe seg igjen.
Hvis du er bekymret for uvi, er det bare å levere en urinprøve hos fastlegen. Det er vel til og med gratis når du er gravid.Man betaler jo ikke for legetimer i forbindelse med graviditet og derfor er det jo bare å si det at du vil sjekke det fordi symptomene ikke trenger å utarte seg likens ved graviditet, men at det samtidig er mer risikabelt å få det når man er gravid og at du mistenker uvi. Da har du argumentert for at du ikke trenger å betale siden det er graviditetsrelatert :happy:.

Langs hele magen? Eller bare på sidene?
Kan være at d strekker seg der nede.. Kan få intens stikking i magen om jeg nyser eller gjlr en brå bevegelse, gjør kjempe vondt, men går over etter noen minutter... Evnt spørre lege om hva d kan være om d ikke blir bedre

Vondt nederst i magen, under navlen. Verst på sidene. Har tenkt at det er ligamentsmerter, men synes det er litt drøyt når jeg trenger mannen til å dra meg opp av senga/sofaen fordi det gjør for vondt å bruke magemusklene for å reise seg opp! Snakket med jordmor, men hun sa det trolig ikke var farlig så lenge det ikke kommer kynnere samtidig. Skal på kontroll senere i uka :)

Eg har vondt nederst i magen så fort eg beveger meg litt, går, løfter og stresser og har masse kynnere. Jordmora var bekymra, og eg vart sjekka. Var ingen tegn på at fødselen var i gang, men skulle ta det rolig framover. Veldig irriterende å få vondt for alt...

Back
Topp