vondt i magen

September16

Glad i forumet
di siste to dagene her har jeg hatt kraftig vondt i magen ved bevegelse. er ved sidene å nedre del. vondt når jeg snur meg i sengen og når jeg går, setter meg. altså så si hele tiden. har Vært litt for mye aktiv i det siste. magen er hard når jeg kjenner på den til tider. er dette kynnere? eller hva er dette?
 
Har også litt smerter under navelen av og til.... Skal høre med JM på tors hva det kan være...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det at magen er hard til tider kan være kynnere. Noen kjenner det ikke så godt som andre, men magen strammer seg hvertfall og blir helt hard når man har en kynner. Det skal gå over etter litt. De skal ikke gjøre vondt.
Jeg har mye kynnere og gjerne vonde. Som regel er det bare halve magen min som strammer seg så den ser helt skjev og rar ut. Men det gjør bare vondt under selve kynneren.
Det at du har så mye vondt kan være ganske mye, men jeg hadde snakket med jordmor eller lege om det. Det kan være ligamentsmerter, og nå begynner det å bli trangt inni der, så kan godt hende det klemmes på ting som gjør at det blir veldig vondt.
 
Stemmer syns jeg det er vanskelig og definere sånn på det blotte øye for mage smerter kan være så mye ;) Kynnere er ubehagelig for min del, jeg har slitt mye med magen før svangerskapet også fikk plutselig sinnsykt vondt i magen så vondt at jeg måtte spy for min del var dette helt normalt fra før av, magen var stram og tenkt at disse smertene gjorde at kynnerne ble sterkere også, Jeg gikk og gikk for det pleide og hjelpe, svetta og kastet opp og tenkte holder det på en time til så ringer jeg føden, kjente liv hele tiden samtidig kontroll dagen etter viste det seg at jeg hadde rier,men ga seg etter 1,5 time. Så det kan liksom være så mye, men mitt råd er kontakt legen det er den eneste måten du kan fine ut hva slags smerter det er snakk om ;) God bedring
 
Back
Topp