Vondt i magen:(

MiniSpire

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Nå har jeg gått og hanglet siden tirsdag med forkjølelse, vond hals og vondt i kroppen og i dag har jeg egentlig ligget strak ut mesteparten av dagen. I tillegg nå i kveld har jeg plutselig fått sterke menssmerter og vond korsrygg. menssmertene kommer og går hele tiden, nesten så de er konstante til tider.. :( Er det normalt å ha det sånn? Hva kan det være?

Veldig vanskelig for meg å si uten å kjenne på det/se det selv, egentlig, kan være ingenting, bare sliten kropp/strekk eller noe, eller det kan høres ut som maserier.. Sier det ikke for å skremme deg, for antakelig er det ingenting, men er så vanskelig å si noe ut fra å lese noen linjer, men kommer det i tak ville jeg ringt til føden. Eller er det vonde kynnere "bare"?

Det er egentlig akkurat som vonde menssmerter når man skal ha mensen, men verker helt nederst i korsryggen også.. føler de har blitt mer konstante nå (konstant verking).. Sitter helt nederst i magen i grunnen. Er litt usikker på hvordan kynnere kjennes ut for å være helt ærlig, tror ikke jeg hadde det som jeg merket i forrige svangerskap hvertfall..

Vil liksom ikke virke hysterisk heller.. Da jeg var på kontroll hos jm sist så sa hun at man kunne kontakte føden etter uke 24 (syns det hørtes så seint ut egentlig, men ikke vet jeg) Det er jo søndag idag så helsestasjonen er vel stengt, har ikke fått no nr til jm.. Er det vanlig at man får det?? :S

hmm aner ikke hva det kan være, men hørtes ikke noe særlig ut :-( god bedring :-) vet ikke om det er vanlig å få nr til jm, jeg har ikke noe annet enn tlf nr til helsestasjonen hvor hun jobber + nr ned til føden.

Jeg synes du skal ringe føden om du er bekymret. Om de ikke vil ta i mot deg fordi du ikke har nådd uke 24 så vil de nok sikkert henvise deg videre til Observasjonsposten for gravide.

Jeg får en del menssmerter i forbindelse med kynnere hvis jeg er veldig sliten/utmattet/stresset. Hvis du har vært syk noen dager nå så kan det jo være et tegn på at kroppen din er sliten og jobber med noe, men kroppene våre reagerer så forskjellige, så det er ikke sikkert at din reagerer som min. Som sagt, ring føden dersom du er veldig bekymret. Ikke vær redd for å bli oppfattet som hysterisk, du vil jo bare det beste for deg selv og den lille i magen! :) Lykke til og stor god bedring klem fra meg :)

Høres ikke noe godt ut! Men jeg ville ringt føden bare for å høre med dem... for syns det nesten høres ut som rier jeg? men vanskelig for meg å si.. Jeg har fått nr til jm som er å få tak i hele døgnet, men et er vel fordi nærmeste fødested er 1,5 time unna ;)

Det er bedre å ringe en gang for mye, enn for lite ;) masse god bedring! håper det ikke er noe å bekymre seg over!

da morkaka mi løsna var det først som kynnere, så ble de sterkere og sterkere og etterhvert var de konstante. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt føden, skjønner ikke hvorfor de ikke skulle tatt i mot deg og sjekket deg? Her er det ingen slike restriksjoner iallefall

Kan godt være det bare er kynnere, siden det er konstant, jeg kan også få menssmerter når jeg har kynnere om jeg har vært aktiv (det tells sikkert om man er syk også, kroppen tåler jo mindre da).

Men jeg hadde definitivt ringt inn til føden (samma hva jm sier, bare ring, alle sier det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite, og er man bekymret er det viktig å ta på alvor!)!

Jeg har hatt det litt som deg. Har hatt et par uker der jeg har slitt mye med vond hals, tett neste, hosting, nysing, smerter i lysken og ryggen. Hos meg gikk det over etter en stund, og de "mensensmertene" kom og gikk litt som de følte for. Hvis du er bekymret, så drit i om du virker hysterisk, ring lege, jordmor eller føden :) De sier jo så pent overalt: Ring heller en gang for mye, enn en gang for lite. Jeg fikk mye den beskjeden, og jeg kommer ikke til å gjøre noe annet denne gangen heller :p

Det er helt forferdelig å være bekymret :( Ikke vite hva som er normalt, hva man kan forvente seg. Er man dum som tenker sånn, er man hysterisk fordi man vil ringe, vil de tenke jeg er helt håpløs? Tro meg, om det er noen som forstår seg på kommende foreldre, så er det virkelig jordmødre etc. Bare tenk på alle de henvendelsene de har fått opp igjennom årene. Mange av de har nok vært helt på tur, men de får den hjelpen de trenger :)

Tusen tusen takk for svar alle sammen! :) Sovnet på sofaen i går og forflyttet meg bare videre inn i senga når jeg våknet.. I natt har jeg sovet veldig dårlig egentlig, formen er like elendig så skulle komme på legevakta kl 11 for må ha sykemelding da jeg ikke kan bruke egenmelding enda siden jeg ikke har jobbet der i 2 måneder enda.. Klarte ikke å dra på jobb idag. Menssmertene er der idag også, men ikke fult så kraftige som i går kveld. Tenkte å høre med dem på legevakta hva dem sier om det og om dem evt vil sende meg videre for sjekk på føden hvis de syns det er noe å bekymre seg for..

Huff, lykke til!!! Oppdater oss når du er ferdig på kontroll.

Huff lykke til. håper du får undersøkelse og at du blir bedre snart. klem :-)

ring om du føler for det. bedre å ringe 100 ganger for mye enn 1 gang forlite. Absolutt altså... uansett om du får følelsen av å være hysterisk el ikke. ofte er det bedre å vite... for man blir lett ekstremt slitne både fysisk og psykisk av å bekymre seg.

*T* Desember 2007
*U* August 2010
Munin, var ventet i oktober, ble født stikk 24. april 2013

bare tips... ring heller rett til føden el jm om du har mulighet... vet mange som ikke er fornøyd m legevakt og ikke føler de blir tatt alvorlig der.

*T* Desember 2007
*U* August 2010

Hei igjen damer! :) Tenkte jeg skulle oppdatere dere litt etter at jeg var på legevakten idag. Ble tatt imot av en veldig hyggelig mannlig lege som kjente litt på magen min også fikk jeg høre hjertelyden som var på 144 slag i minuttet. Legen sa at baby hadde det veldig fint inni der. Han lyttet litt på meg, tok blodtrykk og kikket i halsen min. Så tok jeg CRP som ikke var på mere enn 11 så han sa det var en typisk forkjølelses CRP. Siden jeg ikke har jobbet i 2 mnd enda og dermed ikke kan bruke egenmelding fikk jeg sykemelding fra og med i dag til og med onsdag slik at jeg kunne slappe av litt og konsentrere meg om å bli frisk. Så da tror jeg at jeg slår meg til ro med det og håper ikke jeg får sånne ille menssmerter igjen.. da ringer jeg nok heller føden uansett :)

Bra alt sto bra til med den lille :)

godt å høre alt er bra :D og at legevakta var hjelpsomme og tok deg alvorlig. du har helt sikkert godt av å slappe av litt og komme deg av forkjølelsen. håper vondtene forsvinner så du slipper mer bekymring.

*T* Desember 2007
*U* August 2010

Back
Topp