Vondt i magen

squakky

Elsker forumet
Forrige mandag og idag har jeg våknet med magesmerter. Har vært våken i hele natt, enten bare hatt vondt eller sittet på do.
Det kniper noe grusomt, og mye luft som romler seg vei nedover. Lille ligger og sparker, så jeg vet han er der iallefall, men begynner å bli bekymret. Dette er så sykt ubehaglig. Kan jo ikke ligge på magen, krølle meg sammen eller presse slik jeg pleier når jeg har vondt i magen.
Er uke 29+noe og var på svangerskapskontroll forrige uke. Da så alt bra ut. Legen min er på ferie, og jeg vil helst ikke plage noen med det hvis det ikke er noe. Men jeg kan jo ikke ha slik en gang i uka? Jeg har heller ikke spist noe som burde ha den virkningen, og ingenting til felles de to gangene..
Samboeren er på jobb i utlandet, så jeg måtte ringe pappa og be ham kjøre mini i bhg. Orket ikke tanken på å sette meg ut i bilen!

Noen tips her? Føler meg så svak og hjelpesløs, men ikke nok til å ringe legen :p

Vet ikke helt om jeg kan hjelpe, men det kan jo bare være at fordøyelsen er litt "rar" nå under graviditeten kanskje? Jeg kan fort få knip hvis jeg spiser for fort eller spiser type "feit" mat. Da er det gjerne mat jeg ikke reagerer på til vanlig. Vi spiste lasagne her i helgen og det var veldig godt, kanskje jeg spiste for mye og/eller for fort, så da fikk jeg skikkelig vondt i magen og måtte sette meg bakoverlent på sofan. Gikk over etter en stund, men hvis det er sånn som deg så var det fryktelig vondt det også.

Har lest at det er helt vanlig under graviditet. Jeg nevnte også hos jordmor sist jeg var der at jeg noen ganger får vondt/knip i magen etter at jeg har spist, og hun sa det var helt normalt pga at alt er litt skvisja og forflyttet pga babyen(/e) nå.

Takk :) er plaga med mageproblemer utenom graviditeten også, men har ikke hatt noe trøbbel på en stund nå. Så syns dette var veldig ekkelt. Men prøver å få i meg litt mat nå, og hvile litt, så får jeg heller ringe noen hvis det blir verre. Godt med noen beroligende ord da :)

Jeg hadde det lignende i helga. Våknet opp søndagsmorgen kl 5 med skikkelig vonde kynnere. Snakket med fødeavdelingen flere ganger i løpe av dagen og de sa hvis det ble verre skulle jeg komme bort for undersøkeser. 
Hadde ikke luft, det var noe annet... Fikk beskjed om å ta det rolig til jeg var bedre så var hjemme fra jobb i man og tirs. 
Hadde vært i storform siste tiden, helt uten plager, hadde jobbet trent og malt gang og trapp i forrige uke så var nok en reaksjon på for hektisk hverdag!
Så mitt tips, Ta det med ro :) 
God bedring

Tusen takk! Ble bedre i løpet av kvelden og helt fin dagen etterpå.. Merklige greier!

Back
Topp