Vondt i magen

Jino

Flørter med forumet
Har mye vondt imagen, spesiellt litt ut på dagen. Noen andre som er plaget med det? Har også mye luft, så vet ikke helt om det er en kombinasjon her. Noen tips på hva jeg kan gjøre?
 
Jeg sliter med luft smerter, sist drakk jeg masse sukkervann nettopp pga luftsmerter, nå går d mye i nyco eller ka d heter..;) er normalt å ha luft i magen di første ukene/månedene:)
 
Jeg har også det. Men er ikke relatert med luft og ingenting er gale me mini heller. Så skal til legen igjen på tirsdag å muligens finne ut hva det er da.. Er irriterende, for det går fint om morningen og utover dagen. Men ettervert som timene går så blir det vondt og når jeg kommer hjem fra jobb ligger jeg i en ball og furter pga smertene. Går litt utover mann og barn d :P
 
Huff hørtes ikkje bra ut:( håper di finner ut noe da... Klem
 


Tina1988 skrev:
Jeg har også det. Men er ikke relatert med luft og ingenting er gale me mini heller. Så skal til legen igjen på tirsdag å muligens finne ut hva det er da.. Er irriterende, for det går fint om morningen og utover dagen. Men ettervert som timene går så blir det vondt og når jeg kommer hjem fra jobb ligger jeg i en ball og furter pga smertene. Går litt utover mann og barn d :P



Det er det samme her, blir værst på slutten av dagen:/ håper det gir seg snart. Du får oppdatere meg på hva legen sier:)
 
Har det litt jeg også. Minner igrunnen litt om mensmurringer. Men jeg tror at min smerte er knyttet opp til treg og oppblåst mage. Merker at fordøyelsen er en god del tregere enn normalt. Så hvis jeg kan ligge strekk ut og slappe av, puste godt ut, så pleier det å gi seg så snart jeg får ut litt luft. Er merkelig å kjenne hvordan trykket letter etter et par fjerter:-)
 
vell her får jeg kraftige smerter hver gang jeg spiser inkl masse diare (sorry ekle detaljer).. men dette har jeg hatt i over 5år.. siden jeg hadde livmor kreft.. men legen sier at det skal ikke gå ut over frøet
 
Har også mageknip innimellom ..det er fordi fordøyelsen er litt på bærtur pga kvalme. Man skal jo spise fiberrik mat , men eg får bare nøye meg med det eg klarer å dytte i meg. Å drikke mye vann hjelper litt iallefall..
 
Mye merkelig i magen her også. Har veldig treg mage og får vondt når det har gått noen dager mellom hver skikkelige dotur. Og så er det ekstreme mengder luft! :-/

Hadde jeg bare drukket en kopp kaffe hver morgen, sånn som når jeg er på jobb. Er sykemeldt nå... På jobb starter jeg dagen med en kopp kaffe og en dotur 5-10 min etterpå, he he. Hjemme drikker jeg ikke kaffe...
 
Jeg raper HELE dagen...:p i tillegg har jeg de siste dagene hatt så sterke luftsmerter at jeg ikke har klart å sitte oppreist. Håper ting bedrer seg snart. Kvalmen skjønner jeg jo, det samme med trøtthet og treg mage - men hvorfor får vi så mye luft????:p
 


Imsa skrev:
Jeg raper HELE dagen...:p i tillegg har jeg de siste dagene hatt så sterke luftsmerter at jeg ikke har klart å sitte oppreist. Håper ting bedrer seg snart. Kvalmen skjønner jeg jo, det samme med trøtthet og treg mage - men hvorfor får vi så mye luft????:p



Ja, det lurer jeg også på... Hmmm
 
treg mage er vel ofte litt pga folaten og..kanskje det er det som er opphavet til all lufta og?
 
Har fått tilrettelagt arbeidssituasjon i 1 uke framover nå, for å se hvor mye jeg "tåler". Har slitt litt med magesmerter på jobben når jeg bøyer, strekker og må løfte. Jordmor ville jeg skulle ta det mer med ro. Til neste helg, skal avdelingsleder og jeg avgjøre om jeg skal gå over på avventende sykmeldning i 16 dager. Kjemekjekt å ha greie sjefer å foholde seg til. Vil jo gjerne være i jobb

 
Sist svangerskap hadde jeg store smerter gjennom hele svangerskapet uten at noen fant ut hva dette var. Klarte knapt å bøye meg å kunne begynne å grune bare av tanken på å røre på meg. Men når prinsessa kom til verden forsvann alle smertene og jeg fikk en velskapt datter.:) Så ikke ta sorgen på forskudd selv om det ikke er så lett. Mest sannsynlig er ingenting gale
 
Back
Topp