Vondt i magen:/ oppdatert

mayaen80

Juni12s multitasker
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
De siste to dager har jeg hatt stikk og strekk smerter nederst i magen, over symfysen og i lyskene. Ikke like vondt hele tiden, men merker det godt når jeg må på do og har luft i magen. Er dette normalt? Har snakket med søsteren min og hun mener det bare er vokse smerter. At livmor strekker seg. Men fy f så ubehagelig. Flere som har det sånn? Eller som vet d er sånn det skal være?

JA, jeg har akkurat slike smerter og har vel egentlig slått meg til ro med at det er slike ligamentsmerter som du nevner :)

Det høres ut som ligamentersmerter ja. I følge jordmor jeg pratet med her om dagen er det vist vanlig å kjenne det ekstra godt rundt denne tiden siden barnet og livmoren vokser ganske raskt.

Klarer liksom ikke legge bort bekymringene :-/ er fristet til å ringe føden. Bare for å høre, men i hvilken uke kan man ta kontakt med de? Er jeg langt nok på vei ?

mayaen80 skrev:
Klarer liksom ikke legge bort bekymringene :-/ er fristet til å ringe føden. Bare for å høre, men i hvilken uke kan man ta kontakt med de? Er jeg langt nok på vei ?

Da ringer du føden! :) Ring alltid om du er bekymret!! Ved St. Olav er det iallefall fra uke 12 man skal ta kontakt med fødeavd. direkte.

Høres identisk ut med slik jeg har hatt det de siste dagene! Skikkelig ubehagelig til tider, og med litt brun utflod i tilegg har det ikke manglet på bekymringene. Jeg ringte jordmor, og fikk fortalt at dette hørtes veldig fredfullt ut, og at det ikke var unormalt å ha slike smerter nå når livmoren vokser "som mest". Men ring føden visst det vil roe deg ned, det er ikke godt å gå rundt å bekymre seg. Gi gjerne en lyd her om hva de sa, godt å høre for oss andre som har de samme vondtene =)

Jeg har det også sånn, rett ovenfor skambenet og livmoren blir hard og øm gjerne i for- og/eller etterkant. Men har tenkt at så lenge det går bort er det sikkert ikke noe farlig. I Bergen kan man ringe føden f.o.m uke 16.

Ringte føden på Drammen. Møtte egentlig en veldig sur jordmor. Hun mente det var altfor tidlig med ligamentsmerter. Var ingenting dem kunne gjøre. De tok nesten ikke i mot fødende før etter uke 27. Men hun ville jeg skulle levere urin prøve, og gjorde dette på legevakten. Den var helt fin. Han kunne heller ikke gi meg mye svar, for hanhadde ingen erfaring med sånt stakkar. Men ettersom vi er så mange som har det sånn slår jeg meg til ro med at alt er normalt :)

mayaen80 skrev:
Ringte føden på Drammen. Møtte egentlig en veldig sur jordmor. Hun mente det var altfor tidlig med ligamentsmerter. Var ingenting dem kunne gjøre. De tok nesten ikke i mot fødende før etter uke 27. Men hun ville jeg skulle levere urin prøve, og gjorde dette på legevakten. Den var helt fin. Han kunne heller ikke gi meg mye svar, for hanhadde ingen erfaring med sånt stakkar. Men ettersom vi er så mange som har det sånn slår jeg meg til ro med at alt er normalt :)

For tidlig med ligamentsmerter?? Hva er det for noe tull da? I alle mine bøker om svangerskap står det da at det er vanlig med ligamentsmerter på denne tiden. Og da jeg nevnte mine stikkinger og strekkinger til jordmor så var hun helt klar på at det var ligamentsmerter.. Så spørs om du ikke traff på ei jordmor som var på slutten av vakta si og var klar for å gå hjem ;)

Jeg har hatt ligamentsmerter siden ca uke syv, og hun mente det var tidlig med det i uke nitten? Virker litt inkompetent spør du meg...

Tok ikke i mot fødende før ETTER uke 27?? Jeg leste jo nettopp at de gjør alt de kan for å redde babyen etter uke 23/24... 

Jeg var nok bare utrolig uheldig med jordmoren jeg traff på.

høres ut som modning og at livmoråvokse..heilt vanlig du komme te å kjenne mer av det jo nærmere du komme "the due date"

Back
Topp