Vondt i magen morgen og kveld

svada

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Jeg har veldig lite plager - er 10+2 i dag og det eneste jeg "sliter med" er trøtthet, sult og ømme pupper. Men den siste uken nå har jeg begynt å få skikkelig strekk og småvondt i magen ca en time før legging, og når jeg våkner på morgenen. Kjenner ikke noe til det resten av dagen.

Er det noen andre som har det slik også, og hva kommer dette av tro? Rart det skjer til samme tidspunkt hver dag..
 
Jeg har merket litt av det samme, både ligamentsmerter på kvelden, og ellers generelt magevondt. Lurer på om det har litt med stillingen til kroppen, at det er da jeg har tid til å ligge på sofaen/i senga. Tipper litt av det rett og slett er luft :happy112Jeg har i alle fall begynt å lære meg til å godta at når en er gravid så er det meste heeelt vanlig! (Så lenge du ikke har skikkelig vondt da! Da må du jo få sjekket opp i det, eller i alle fall nevne det på neste sjekk)
 
Har det som deg. Lite plager, men det strekker og tøyer seg litt hos meg. Livmoren din vokser så det kan være det du kjenner. Hvis du ellers er i fin form og ikke har noe feks blødninger så er det bare å puste rolig :)
 
Har hatt ein del vondt i magen. Det kommer nok av luft, då corn flaks med masse sukker er ein stor del av kosten for tida..
MEN. I går kjente eg igjen det som må ha vært ein kynner. Tenkte: ååå, det kjentes ut som ei rie, som ikkje var vond. Varte i 2 sekkund og det var berre den eine.
 
Jeg har merket litt av det samme, både ligamentsmerter på kvelden, og ellers generelt magevondt. Lurer på om det har litt med stillingen til kroppen, at det er da jeg har tid til å ligge på sofaen/i senga. Tipper litt av det rett og slett er luft :happy112Jeg har i alle fall begynt å lære meg til å godta at når en er gravid så er det meste heeelt vanlig! (Så lenge du ikke har skikkelig vondt da! Da må du jo få sjekket opp i det, eller i alle fall nevne det på neste sjekk)
Ja, der sier du noe - det er jo ofte da jeg ligger rolig i senga eller på sofaen. Da senker jeg skuldrene litt - takk for svar. :)
 
Har det som deg. Lite plager, men det strekker og tøyer seg litt hos meg. Livmoren din vokser så det kan være det du kjenner. Hvis du ellers er i fin form og ikke har noe feks blødninger så er det bare å puste rolig :)
Det er nok livmoren som vokser da regner jeg med, godt å høre at andre har det slik også. Ingen blødninger el. heldigvis, så da skal jeg prøve å ikke tenke så mye på det, så satser vi på at det bare er tassen som vokser seg større :)
 
Har hatt ein del vondt i magen. Det kommer nok av luft, då corn flaks med masse sukker er ein stor del av kosten for tida..
MEN. I går kjente eg igjen det som må ha vært ein kynner. Tenkte: ååå, det kjentes ut som ei rie, som ikkje var vond. Varte i 2 sekkund og det var berre den eine.
Oi! Kan man kjenne kynnere så tidlig? Regner med du ikke er så mye lenger enn meg. :)
 
Oi! Kan man kjenne kynnere så tidlig? Regner med du ikke er så mye lenger enn meg. :)
Eg reagerte også litt på det, men er jo noen som sier det har det jevnt gjennom heile svangerskapet.. Velger i allefall å tru at det var det :) kjentes veldig likt ut. Har 1,5 graviditeter bak meg frå før.
 
Det kan kanskje være at fordøyelsen er tregere også? Jeg er iallefall veldig oppblåst på kveldstid, og om morgenen har jeg ofte litt vondt i magen før jeg går på toalettet :)

Kjenner også litt stikkinger og vondt iblant ellers, men tror dette må være de såkalte ligamentsmertene ;)
 
Jeg har også kjent litt på slike "smerter"/ubehag. Kjenner som det strekker noe veldig nederst i magen. Innimellom blandet med litt luftsmerter - virker som det er litt trangt om plassen. Har også hatt litt kynnere, selv om jeg kun er 9+6. Er tredje gang jeg er gravid, og føler at jeg kjenner alt mye kraftigere denne gangen..
 
Det kan kanskje være at fordøyelsen er tregere også? Jeg er iallefall veldig oppblåst på kveldstid, og om morgenen har jeg ofte litt vondt i magen før jeg går på toalettet :)

Kjenner også litt stikkinger og vondt iblant ellers, men tror dette må være de såkalte ligamentsmertene ;)

Jeg tror jeg har det på samme måte.. Føler det typ presser øverst i magen, som at det er fullt.. (Ikke vært plaget med forstoppelse el. heller..) Har hatt det ganske lenge nå! Er 14+5. Har nevnt det for legen, men hun sjekker aldri noe mer rundt det.. Hmf.
 
Back
Topp