"Vondt" i magen.. Hvorfor?

Anki89

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg er førstegangs og i 16. uke nå, og i det siste har jeg hatt en litt ubehagelig følelse i magen. Direkte vondt er det ikke, men av og til får noe som kan minne om mageknip. Det kommer på sidene under navlen. Godt mulig det er normalt, men for meg som er totalt uvitende håper jeg noen her kan svare meg på hva dette er:)?

Har det likens! :) Det er nok normalt, så lenge smertene ikke er veldig sterke :) Det er mye som skjer og mye som vokser om dagen... :) :)

Godt å høre vi er flere:)
Er så lite som skal til for å bli bekymret for tiden.. ;)

Godt å høre vi er flere:)
Er så lite som skal til for å bli bekymret for tiden.. ;)

Det vet jeg alt om du! ;)
Har også erfart at smertene kan bli MYE sterkere om man blir "obs" på dem ;) Øver meg derfor på å tenke at "dette er normalt" så lenge jeg innerst inne skjønner at det er innenfor "normalen" - så langt man kan si at noe er normalt disse 9mnd ;) <3

Vondt i magen kan være så mangt, men jeg vil tro at det du kjenner er at livmor vokser og støtteligamentene som strekker seg :) Siden du sier på sidene under navlen... Jeg har også hatt mye av dette, merker det mest når jeg reiser meg opp, strekker på meg ol. Synes det kjennes som en muskelstrekk... Helt normalt :)

Jada, alt er normalt under svangerskap har jeg lært meg :p
Ligamentsmerter høres det ut som du har. JEg har det også sånn. Har det også på oversiden av navlen, der finnes det også to ligament-bånd, så om du får vondt der også, så skal du vite at det og er helt normalt :)

Tusen takk for svar:) Skjer jo så mye med kroppen, blir helt imponert selvom det er litt skummelt siden jeg ikke har kontroll på det som skjer ;)
Er akkurat det jeg har gjort i det siste, kjent etter smertene.. Da blir jeg jo enda mer nervøs ;) Kjempe lurt!

Føles det ut som om det strammer litt ? Jeg har mye av det du beskriver, men jeg ville kanskje beskrevet mine som rett over navlen, rett over og rett under ( :p ) , men ikke alt på en gang. Kommer litt forskjellig. De er ubehagelige, og det er akkurat som om det strammer skikkelig i magen. Det er absolutt ikke farlig, for det er bare kynnere :) Kan det være noe sånt du har ?

Føles det ut som om det strammer litt ? Jeg har mye av det du beskriver, men jeg ville kanskje beskrevet mine som rett over navlen, rett over og rett under ( :p ) , men ikke alt på en gang. Kommer litt forskjellig. De er ubehagelige, og det er akkurat som om det strammer skikkelig i magen. Det er absolutt ikke farlig, for det er bare kynnere :) Kan det være noe sånt du har ?
Er det sånn kynnere kjennes ut? Kanskje det er noe slikt jeg har kjent også.. Eller er det for tidlig kanskje? Mer sannsynlig med ligamentsmerter?

Er det sånn kynnere kjennes ut? Kanskje det er noe slikt jeg har kjent også.. Eller er det for tidlig kanskje? Mer sannsynlig med ligamentsmerter?

Hvis det sitter mer rundt lysken, kan det godt være det er ligamentsmerter altså. Det er absolutt ikke for tidlig med kynnere. De har jeg kjent i et par måneder allerede :p

Det kan være leddbåndene rundt bekkenet som strekker på seg, livmoren som strekker på seg eller rett og slett kynnere. Alt kan nok være like relevant :) Kan sikkert være andre ting også, hehe. Jeg kjenner jo ikke hvordan dine vondter er, men jeg ganske sikker på at det enten er kynnere eller noe av det andre her. I allefall tenker jeg at det ikke er noe farlig :)

det meste her er nok ganske normalt ja... jeg har mye ubehag i magen for tiden. en sånn støl følelse, kynnere og ligamentsmerter+ sikkert et par ting til hehe er mye som skjer inni der, vokser og gror så det er jo egentlig ikke så rart :-)

det meste her er nok ganske normalt ja... jeg har mye ubehag i magen for tiden. en sånn støl følelse, kynnere og ligamentsmerter+ sikkert et par ting til hehe er mye som skjer inni der, vokser og gror så det er jo egentlig ikke så rart :-)
Sign!

Ja det er akkurat sånn:)! Kommer og går, litt her og der.. Godt å høre at det er flere som får litt ubehagelige sammentrekninger eller hva jeg skal kalle det:) :)
Så lenge jeg kjenner det skjer noe i kroppen så er jeg bare glad:) Det er såå fantastisk å være gravid! :D Ha en fin dag dere:)

Back
Topp