Vondt i livmor?

BellaBABY

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
Ok, etter å ha googlet forskjellige varianter av det jeg lurer på, uten å finne noe fornuftig, så var eineste utvei å skrive et innlegg her :)
Når jeg strammer magen, gjør det veldig vondt i livmor.
Første gangen det skjedde, var en dag jeg fikk latterkrampe mens jeg lå på rygg. Jeg fikk skikkelig smertetak nede i livmor i det øyeblikket magemusklene strammet seg når jeg lo. Stoppet opp å lå å akket meg i steden for.
Nå igjen skjedde det igjen! Denne gangen lå jeg på rygg og skulle slippe ut litt luft (altså vi må vell alle det iblandt?) når jeg da aktiverte magemusklene så gjorde det igjen kjempe vondt i livmor :(
Finner ikke noe på Google og er redd dette ikke er normalt?? Noen erfaringer?

Ok, etter å ha googlet forskjellige varianter av det jeg lurer på, uten å finne noe fornuftig, så var eineste utvei å skrive et innlegg her :)
Når jeg strammer magen, gjør det veldig vondt i livmor.
Første gangen det skjedde, var en dag jeg fikk latterkrampe mens jeg lå på rygg. Jeg fikk skikkelig smertetak nede i livmor i det øyeblikket magemusklene strammet seg når jeg lo. Stoppet opp å lå å akket meg i steden for.
Nå igjen skjedde det igjen! Denne gangen lå jeg på rygg og skulle slippe ut litt luft (altså vi må vell alle det iblandt?) når jeg da aktiverte magemusklene så gjorde det igjen kjempe vondt i livmor :(
Finner ikke noe på Google og er redd dette ikke er normalt?? Noen erfaringer?

Jeg har opplevd det samme og tror det er helt normalt!

Det er nok bare ligamentsmerter :)
Jeg har hvertfall det helt øverst på innsiden av lårene, det kjennes ut som jeg har fått strekk eller gangsperr..

"Livmoren er festet til bekkenet ved hjelp av kraftige ligamenter. Disse ligamentene strekker på seg ettersom livmoren vokser." Så det er en del av bekken-plagene som er helt ufarlig [emoji106]

(Skreiv visst dette på FEIL TRÅD.. trodde jeg svarte på "Er dette bekkenløsning eller noe annet" tråden [emoji85] men ligamentene er jo festet til livmoren, så kan godt være det samme)

Jeg har opplevd det samme og tror det er helt normalt!
Det er nok helt normalt. Jeg har det også innimellom.
Det er ikke ligamentsmerter da?
Takk for svar dere! Godt å høre det er normal! Ikke alltid lett å skjønne seg på disse endringene som skjer i kroppen:)
Hadde ikke falt meg inn at det kunne være ligamentsmerter. Jeg har jo hatt en god del av det, men dette var så sykt mye sterkere og kjentes ikke helt likt. Men det endrer seg vell etter hvert som det vokser:) krise avverget her iallefall :smiley-angelic003

Back
Topp