Vondt i leggene

Nurk

Betatt av forumet
Jeg holder på å bli gaal av "vondt" i leggene! Har en sprengende følelse som er til å bli koko av. Var ille i går kveld, men da hadde jeg hatt en lang dag med fire timer overtid på jobb, så kanskje ikke så rart. I dag våknet jeg (ikke at jeg sov noe godt i natt) med like sprengende følelse.

Er det flere som har det slik?? Hva gjør dere evt som hjelper?

Jeg opplever kramper i leggene på natten, og da er leggene kjempe ømme og vonde dagen etter :-/ men sikkert ikke helt det samme da..

Sniker litt fra september 2012.
Det er vanlig med krampe i føttene på natten. Hadde ikke så masse kramper selv, men mye ømhet i beina. Anbefaler dere å kjøpe støttestrømper på apoteket! Det hjalp på smertene, og forebygger ødem og hovne føtter, åreknuter, og er kjempebra for sirkulasjonen! Jeg angrer på at jeg ikke begynte med det ridligere illfall..:)

Bor du i nærheten av en bandagist eller lignende? Du trenger støttestrømper:-). Enten kan du gå på apoteket, eller i en spesialforretning. På apoteket får du kjøpt rimelige støttestrømper som gir ok støtte, men det beste er helt klart å få egne tilpassede. Jeg står hele dagen på jobb( er operasjonssykepleier), og vi som er gravide har økt trykk på venene våre, som skal føre blodet tilbake til hjertet. For å lette arbeidet for kroppen og forebygge åreknuter, er støttestrømper en god investering. Jeg kjøpte et nokså kostbart par til 600 kr, men du verden som det er verdt det:-). Har ikke vondt i beina/ leggene etter jobb, og blir ikke så generelt sliten heller.

Forrige gang jeg gikk gravid fikk jeg beskjed om å ta magnesium mot kramper i leggene.

Bor du i nærheten av en bandagist eller lignende? Du trenger støttestrømper:-). Enten kan du gå på apoteket, eller i en spesialforretning. På apoteket får du kjøpt rimelige støttestrømper som gir ok støtte, men det beste er helt klart å få egne tilpassede. Jeg står hele dagen på jobb( er operasjonssykepleier), og vi som er gravide har økt trykk på venene våre, som skal føre blodet tilbake til hjertet. For å lette arbeidet for kroppen og forebygge åreknuter, er støttestrømper en god investering. Jeg kjøpte et nokså kostbart par til 600 kr, men du verden som det er verdt det:-). Har ikke vondt i beina/ leggene etter jobb, og blir ikke så generelt sliten heller.

Har tatt frem støttestrømpene jeg brukte sist jeg var gravid, men foreløpig merker jeg ingen bedring. Får vel gi det litt tid å se om de gir mer merkbar effekt etter hvert. Håper virkelig det, for dette synes jeg er pyton!

Jeg sleit veldig med kramper i leggene, og da hjalp det veldig å få i seg litt melk :) håper det ordner seg :) lykke til :)

Anbefaler å prøve magnesium og en kjølende krem, f eks den til Clarins. Smør den på leggene når du skal sove og ellers ved behov:)

Jeg holder på å bli gaal av "vondt" i leggene! Har en sprengende følelse som er til å bli koko av. Var ille i går kveld, men da hadde jeg hatt en lang dag med fire timer overtid på jobb, så kanskje ikke så rart. I dag våknet jeg (ikke at jeg sov noe godt i natt) med like sprengende følelse.

Er det flere som har det slik?? Hva gjør dere evt som hjelper?
Jeg har det slik i høyre legg! Skjønte jo ingen ting først. Men kom etter en del nestenkramper på natta. Spredde seg til en sprengende følelse. Ble nesten litt redd. Men tok det opp med Fysio og etter å ha masert den opp noen ganger er det bedre. Pluss burde skaffe meg støttestrømper. Redd for åreknuter hvis ikke:(

Du kan prøve å få inn en time midt på dagen hvor du kan ligge med beina høyere enn hjertet. Ikke ligg rett på ryggen,en litt på skrå kanskje? Det er også fint om det er slakk vinkel i hofta. Kan hjelpe noe, sammen med de andre tipsene i tråden her.

Har tatt frem støttestrømpene jeg brukte sist jeg var gravid, men foreløpig merker jeg ingen bedring. Får vel gi det litt tid å se om de gir mer merkbar effekt etter hvert. Håper virkelig det, for dette synes jeg er pyton!

Støttestrømper mister effekten etter 3 til 4 måneders bruk, og må da byttes ut. Hvis de vaskes i maskin, får de enda kortere levetid. Du kan jo prøve med et par nye strømper. Hvis ikke det gir noen effekt, kan det hende at legen har noen nyttige tips til deg.

Skal kjøpe meg nye strømper, for de jeg har nå er snart 3 år gamle. Kanskje ikke rart at jeg ikke har følt så mye effekt av de ;) En kjølende krem og ligge med beina høyt om kvelden tror jeg heller ikke er å forakte ;)

Back
Topp