Vondt i kroppen

Glad_mamma

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Jeg har i dag hatt veldig vondt i kroppen. Magen har vore vond og hard hele dagen, og føttene har vore tunge og vonde. Det har vore en lang dag der jeg egentlig bare ville ligge i senga og på sofaen.. Er det noen som har opplevdt det samme?
 
Det med kroppen kan jeg kjenne meg igjen i, men ikke vond og hard mage. Mener du den er stram hele tiden? Tror i så fall jeg ville hørt med føden om de tror det er greit. sånn siden det er helg er det jo ikke bare å ringe fastlege eller jordmor heller.
 
Har noen dager innimellom jeg også hvor magen føles ekstra stram og "stappet" og kroppen tung. De siste dagene har jeg hatt mye mageknip også som har gjort det hele ganske ubehagelig. Men tror mageknipen hos meg har vært pga. luft/oppblåst mage. Hvis du er bekymret og det vedvarer så kan det kanskje være greit å høre med jordmor eller noe sånt. :)
 
Her er det slik hver dag etter jobb. Ekstremt med kynnere, sykt vond rygg og trøtte bein. Har egentlig bare 6 uker og 2 dager igjen på jobb (nesten 2 uker ferie i romjula inni der fordi 1. og 2. juledag og 1 januar passa perfekt med min turnus :D), men skal se om jeg tar ut sykemelding eller ikke litt tidligere, da kroppen er betydelig bedre når jeg ikke er i arbeid :angelic:
 
Takk for svar! Det har vorte mye bedre nå, var nok bare veldig sliten på lørdag.. vanskelig å vite hva man bør gjøre i forhold til jobb o.l., men jeg tenker at det er kroppens måte å gi beskjed på at vi kanskje må roe litt ned:)
 
Er vel kroppens måte å gi beskjed at det er på tide å ta det rolig. Og hvis du blir bekymra for noe ta kontakt med jordmor/føden:Heartred
 
Jeg har også vondt i kroppen, men det er forfi jeg har betennelses tilstand i helekroppen.
Livmoren strammer her også nesten konstant så det føles ut som den er et eneste stort blåmerke.. så må ta det helt med ro, hvis ikke blir strammingen så smertefull at det kjennes ut som rier. Og som om hele livmoren skal revne på midten til tider..

Jeg har fått tilbud om kynnerdempende medisiner, men liker ikke tanken på enda flere piller.
Gikk ikke på noen type medisin før svangerskapet, men nå går jeg på medisiner mot autoimmunsykdom og betennelse i kroppen, og egentlig burde jeg tatt blodfortynnende(men har reagert på den tidligere) og kynnerdempende. Pluss jeg har måtte begynt å ta jern, c-vitamin, B12 mot anemi. Og magnesium mot kynnere.
Å ser ut som jeg kanskje må starte med flere ting nå framover..
 
Er vel kroppens måte å gi beskjed at det er på tide å ta det rolig. Og hvis du blir bekymra for noe ta kontakt med jordmor/føden:Heartred
Enig i dette. Og så er det ikke helt fjernt at kroppen prepper for fødsel nå :)
 
Back
Topp