Vondt i korsryggen

Hattifnatt♡

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Påskeliljene 2022 ❤️
Stjerneskuddene 2024
Skuddårsspirene 2024
Jeg har begynt på jobb igjen etter ferien, og etter 1,5 dag på kontorstol har jeg så vondt i korsryggen.. har vært litt plaget tidligere når jeg kjører bil. Andre som er plaget, og som evt har noen gode råd? Er bare 13+0 nå, så tidlig for sånne plager, men hadde det forrige svangerskap også :dead:

Jeg har blitt tatt ut av oridinær jobb og satt inne på kontor nå siste ukene pga. Risiko i jobben. Jeg merker at det å sitte inne en hel dag er veldig slitsomt ved at jeg blir trøtt og litt stiv i kroppen.
Har du mulighet til å heve pult slik at du kan stå? Evnt bytte stol eller ha noe pute i korsryggen?
Fint med gode pauser der du kommer deg ut og lufter deg litt. Strekker godt på kroppen :)

Jeg tenker en må bare prøve å gjøre det beste mulig slik at man syntes det er greit å jobbe, så får man heller ta ut sykemelding om jobben gjør at man får vondt

Så sverger jeg ellers til å trene styrke sålenge det lar seg gjøre.
Lykke til

Jeg har begynt på jobb igjen etter ferien, og etter 1,5 dag på kontorstol har jeg så vondt i korsryggen.. har vært litt plaget tidligere når jeg kjører bil. Andre som er plaget, og som evt har noen gode råd? Er bare 13+0 nå, så tidlig for sånne plager, men hadde det forrige svangerskap også :dead:
Jeg er stiv og øm i korsryggen. Eller kanskje ikke så stiv, men klarer ikke stå og gå så lenge uten å måtte sette meg ned :smiley-ashamed004 Får sambo til å kna på korsryggen min innimellom og det hjelper litt. Hørt at trening skal hjelpe musklaturen å støtte opp da, så kanskje det vil hjelpe å ta noen øvelser med rep par ganger om dagen for oss?

Er også vond i korsryggen og har vært det noen uker nå, er 15+1. Fikk tips av ergoterapeut i kommunen at det kunne hjelpe å avveksle med å sitte på yogaball, så har en på kontoret. Skal også begynne å trene med andre gravide etter ferien.

Har og vondt i korsryggen. Kjedelig :( var skikkelig vondt etter noen netter på ei litt hard seng her nå.

Min korsrygg har også bynt å gjøre vondt, kjenner det spesielt i bil og på kontorstol (som passer veldig bra for meg som jobber på kontor…) Spent på hvordan det blir å komme tilbake i full jobb etter ferien o_O

Noen ganger når ryggen blir helt vrang her, er det eneste som fungerer å legge meg ned og tøye ut. På min jobb har vi ikke mulighet til det. Men har blitt 30% sykmeldt og kan med det jobbe kortere dager. Så går det an for meg å strekke ut litt.

Hørtes lurt ut med yogaball og hvis en har mulighet til pauser/hevsenk pult/litt stående/sittende arbeid.

Back
Topp