Vondt i korsryggen

Korsryggen min dreper meg. Kjenner tidvis strålesmerter fra bekkenet og.
Skjønner ikke hvorfor korsryggen må gjøre så vondt? Aldri hatt problem før.

Noen som har tips for å få det bedre? Blir litt bedre hvis jeg går tur, men går jeg får langt så har det motsatt effekt:bag:

Svømming! Gjør underverker for min kropp.

Har akkurat samme problem og har hatt det siden slutten av forrige svangerskap. Du må virkelig passe på så det ikke blir permanent. Jeg skulle tatt det mer med ro, men fikk permanente belastningsskader i korsryggen. Styr unna lange turer og ikke bli gående på asfalt/betong.

Sove med pute mellom knærne/låra om natten kan også hjelpe.

Jeg vet ikke om dette er riktig, men jeg leste et sted at når man er sånn rundt 16 uker på vei er det ekstra stor belastning på korsryggen. Det sto at dette kunne bedre seg når livmoren kom litt bedre opp og ut, slik at det ikke var så mye press nede i bekkenet (?) bak mot ryggen. Aner ikke om det er riktig at livmoren fremdeles er litt der nede, men synes det hørtes sånn litt sant ut hvert fall :hilarious: også er det jo lov å håpe at det kan bli bedre etterhvert!

jeg sliter mye med det jeg også...
kjæresten min kjøpte en sånn elektrisk varmepute og jeg bruker den hver kveld.. det lindrer en del..
men på dagen er det kjempeslitsomt.. vurderer en tur til fysio

Svømming! Gjør underverker for min kropp.

Har akkurat samme problem og har hatt det siden slutten av forrige svangerskap. Du må virkelig passe på så det ikke blir permanent. Jeg skulle tatt det mer med ro, men fikk permanente belastningsskader i korsryggen. Styr unna lange turer og ikke bli gående på asfalt/betong.

Sove med pute mellom knærne/låra om natten kan også hjelpe.
Har hørt flere nevne svømming så det står på lista ja:)

Men å plages med korsryggrn, er det et tegn på bekkenløsning? Eller noen annen grunn for at det dukker opp?

Har hørt flere nevne svømming så det står på lista ja:)

Men å plages med korsryggrn, er det et tegn på bekkenløsning? Eller noen annen grunn for at det dukker opp?
Huff. Det gjør jeg også. For meg er det verst og sitte. Mye bedre å stå og gå. Det som hjelper meg er varmt bad. Savner varmeflaske som er pakket ned pga flytting. Men det var et god tips med varmepute. Håper virkelig ikke dette er starten på bekkenløsning jeg heller.

Korsryggen min dreper meg. Kjenner tidvis strålesmerter fra bekkenet og.
Skjønner ikke hvorfor korsryggen må gjøre så vondt? Aldri hatt problem før.

Noen som har tips for å få det bedre? Blir litt bedre hvis jeg går tur, men går jeg får langt så har det motsatt effekt:bag:
Samme her.. Har funnet ut jeg må vare vær flink å ta det med ro.. det er den beste løsningen.. Ellers har jeg alltid full setevarme på når jeg kjører bil, det er godt for ryggen:p

Samme her.. Har funnet ut jeg må vare vær flink å ta det med ro.. det er den beste løsningen.. Ellers har jeg alltid full setevarme på når jeg kjører bil, det er godt for ryggen:p
Setevarme er absolutt vinner!!
Slapper mye av og startet igrunn å bli lei av det:bag: men at kroppen forfaller under graviditet er bare å godta skjønner jeg.

Setevarme er absolutt vinner!!
Slapper mye av og startet igrunn å bli lei av det:bag: men at kroppen forfaller under graviditet er bare å godta skjønner jeg.
Det er faktisk hardt å slappe av :hilarious: Forrige svangerskap ble jeg 50% sykmeldt pga bekkenet og strålinger opp i ryggen på dette tidspunktet, så nå priser jeg meg lykkelig hver dag jeg holder ut på jobb uten å bli sykmeldt.. Er så kjedelig å bare gå hjemme, er ikke skapt for slikt jeg :p

Her hjelper svømming og når det står på som verst er en varmeflaske på ryggen fantastisk :D

Back
Topp