VONDT i korsryggen!

Hermine

Gift med forumet
Sliiiiter med korsryggen, og nå har jeg begynt å få vondt foran på skambenet også:-( Har jobbet 50% siste halvannen uke, og gråter når jeg kommer hjem:-( Klarer nesten ikke gå, og har konstant murring/stråling etter jobb. Vondt! På natten er det et prosjekt å snu seg eller gå på do, så det blir ikke mye søvn. Går til behandling, men merker ikke mye bedring dessverre. Tror jeg må krype til korset og be om 100% sykmelding igjen. Og nå som jeg er så fornøyd med å jobbe, og ellers er i fin form! Utrolig frustrerende! Har prøvd å jobbe med ulike typer tilrettelegging, men det blir uansett for mye! Jeg får ikke tatt pauser når jeg må, og det blir ofte mye mer arbeid/stress enn planlagt. Ikke lett dette... Blir så utrolig lei meg:-( og nå må jeg vente helt til mandag med lege, for fastlegen min er på ferie.. Dagens utblåsning! Beklager:-(
 
:-(

Skulle ønske jeg hadde magiske tips. Er det noen vits i f.eks. 80% sykemelding?
 
Føler med deg , er også plaget med vondt i korsryggen :( nytter omtrent ikke snu seg rundt i senga når det er på det verste og hvis jeg bøyer meg ned så følelses det som om hele ryggen raser ned :/ dessverre ingen gode råd, men de varme pakkingene på apoteket som selges i to pakkning hjelper litt , er som et belte som du fester :)
 
:-(

Skulle ønske jeg hadde magiske tips. Er det noen vits i f.eks. 80% sykemelding?

Skal snakke med lege på mandag, men det er ny lege for meg så kjenner jeg er bekymret. NAV stresser meg også med at de mener jeg skal ha svangerskapspenger, men fastlegen ville ikke søke om dette. Nå er både jordmor og fastlege på ferie. Bahh!
 
Er mye bedre i ryggen i dag, heldigvis! Fikk behandling i går, og har ikke vært på jobb siden onsdag. Jobben tar fullstendig knekken på ryggen min dessverre, har prøvd mye forskjellig tilrettelegging på jobben - men etter noen dager er det påan igjen. Utrolig slitsomt og deprimerende:-( Jeg jobber i barnehage og det er ikke mulig å tilrettelegge på andre måter nå, har ikke mulighet til å jobbe med kontorarbeid eller hjemmefra dessverre. Det blir enten arbeid med barna eller i kantina - og begge deler er for hardt for ryggen min, og jeg får ikke tatt pauser når jeg må (selv om det er planen). Jeg har funnet ut at det hjelper å legge seg ned 10 min etter 45 min aktivitet, da kan jeg på en måte holde ryggen litt i sjakk - men det lar seg ikke gjøre på jobb. På denne måten klarer jeg å gjøre husarbeid hjemme iallfall:)
 
Jeg forstår at du føler deg dårlig, men PRØV å tenke at dette er en veldig kort periode av et langt arbeidsliv.
(Quote: Min helt fantastiske fastlege!)
Dette hjalp ihvertfall min dårlige samvittighet da jeg var sykemeldt pga. kvalme i starten.
Jeg liker ikke dette nye uttrykket: Et svangerskap er ikke en sykdom.
Det har lagt unødvendig mye press på oss gravide synes jeg. Hører det støtt og stadig på jobb når jeg sier at jeg jobber 100%. "Så flink du er, ja du er jo ikke syk"
Den holdningen liker jeg ikke. Alle svangerskap er ulike og man skal tross alt ha et liv utenom jobb også.
Jeg er heldig og har mulighet til å jobbe litt hjemmefra. Det hjelper veldig, spesielt etter at jeg har hatt en stressende dag på reise og i møter.
Men så fort det begynner å gå ut over humør og familien rundt meg så sier jeg stopp!
 
Kjenner det når jeg snur meg i senga eller på sofaen. Men jeg får sånn isjias smerter som går i korsryggen. Tenker å kjøpe silkelaken til seng så det blir lettere å snu seg :)
 
Kjenner det når jeg snur meg i senga eller på sofaen. Men jeg får sånn isjias smerter som går i korsryggen. Tenker å kjøpe silkelaken til seng så det blir lettere å snu seg :)

Huff, strålesmerter er ikke godt. Tror så glatte laken som mulig er et must. Jeg klarer ikke å sove med klær på, for de bare henger seg fast. Blir spennende når det blir kaldere, så frysepinn jeg kan være - får satse på varm dundyne og ullteppe:)
 
Huff, strålesmerter er ikke godt. Tror så glatte laken som mulig er et must. Jeg klarer ikke å sove med klær på, for de bare henger seg fast. Blir spennende når det blir kaldere, så frysepinn jeg kan være - får satse på varm dundyne og ullteppe:)
Sove med klær kan jeg bare glemme. Da må jeg faktisk stå opp av sengen for å snu meg i en bedre stilling! Blir nok silkelaken :) eller er sånn sateng bedre mon tro?
 
Skal snakke med lege på mandag, men det er ny lege for meg så kjenner jeg er bekymret. NAV stresser meg også med at de mener jeg skal ha svangerskapspenger, men fastlegen ville ikke søke om dette. Nå er både jordmor og fastlege på ferie. Bahh!
Jordmor skrev søknad om svangerskapspenger for meg pga ryggen (legen ville sykemelde meg), så jeg jobber bare 50% nå. Fikk det godkjent ganske raskt også, det er 3 uker siden jeg leverte søknaden til NAV, og jeg har allerede fått penger på konto fra dem!
Har kjøpt månedskort på spaavdelingen på et hotell her jeg bor nå å, det hjelper veldig på ryggen å være i varmt vann der, føles som om jeg får en ny kropp når jeg kommer ned i bassenget. Samt at det er deilig å bevege seg uten å ha vondt noe sted :)
 
Jordmor skrev søknad om svangerskapspenger for meg pga ryggen (legen ville sykemelde meg), så jeg jobber bare 50% nå. Fikk det godkjent ganske raskt også, det er 3 uker siden jeg leverte søknaden til NAV, og jeg har allerede fått penger på konto fra dem!
Har kjøpt månedskort på spaavdelingen på et hotell her jeg bor nå å, det hjelper veldig på ryggen å være i varmt vann der, føles som om jeg får en ny kropp når jeg kommer ned i bassenget. Samt at det er deilig å bevege seg uten å ha vondt noe sted :)

Så bra at det ordnet seg så raskt med pengene! Får håpe jeg også får orden på dette snart. Vi har en spaavdeling en halvtimes kjøring unna her, kanskje jeg skal sjekke priser der.. Takk for fint tips! Vann og varme er jo underverker for ryggen. Ellers så har jeg badekar hjemme og - må bli flinkere til å benytte det:)
 
http://www.aftenposten.no/100Sport/...ene---Graviditet-er-ingen-sykdom-594710_1.snd

Det hjelper jo heller ikke når gravide toppidrettsutøvere bruker samme frase. Bjørgen er heldig og var i toppform da hun ble gravid. Hun har heller ikke hatt noen plager gjennom svangerskapet. Men er enig i at alle bør holde seg i aktivitet, så langt de orker!
:)

Jeg tipper de gravide som lever like aktivt som før må forsvare det også. Konklusjonen er at vel at gravide må bite tenna sammen for at alle har meninger om oss. Blæ, og blir ikke bedre når barnet kommer og alle skal ha meninger om oppdragelsen...
 
Her jobber jeg bare 5 t 3 ganger i uka fordi jeg blir helt utslitt og derfor også skikkelig dårlig. I det siste har derimot bekkenet begynt å krangle og mens jeg på torsdag (fridag) hadde en kjempefin dag bekken-messig) så fikk jeg vondt etter bare 1,5 t på jobb (i barnehage) i går! Og da hadde jeg førskolen så var i ro også. Men stoler, arbeidshøyde osv ødelegger meg.
Så forstår godt at barnehage er tungt for ryggen!! Og den må fungere med nyfødt barn så da får du heller sykmld deg med god samvittighet tenker jeg - vi må tenke framover!:)
 
Hjelpes! Har konstant vondt i korsryggen i dag.. Det murrer skikkelig ubehagelig! Føler meg også litt uvel innimellom. Baby er utrolig aktiv, så litt uvant med så mye romstering og sparking. Lurer på om det bare er muskulært, eller om det er kynnere eller noe annet. Har litt vondt i magen innimellom, men føler ikke magen strammes. Veldig slitsomt å ha det sånn, og blir jo litt bekymret..
 
Hjelpes! Har konstant vondt i korsryggen i dag.. Det murrer skikkelig ubehagelig! Føler meg også litt uvel innimellom. Baby er utrolig aktiv, så litt uvant med så mye romstering og sparking. Lurer på om det bare er muskulært, eller om det er kynnere eller noe annet. Har litt vondt i magen innimellom, men føler ikke magen strammes. Veldig slitsomt å ha det sånn, og blir jo litt bekymret..

Klare signaler på at du må ta det med ro det der. Jeg har selv ekstra vonde kynnere i dag, murringer i mage og rygg og økt utflod. Ser for meg at hvis ikke dette roer seg må jeg på et punkt kontakte føden/gyn for undersøkelse. Tror man må lytte godt til kroppen sin, selv om det er ufattelig vanskelig til tider.
 
Klare signaler på at du må ta det med ro det der. Jeg har selv ekstra vonde kynnere i dag, murringer i mage og rygg og økt utflod. Ser for meg at hvis ikke dette roer seg må jeg på et punkt kontakte føden/gyn for undersøkelse. Tror man må lytte godt til kroppen sin, selv om det er ufattelig vanskelig til tider.
Har det på samme måte som du beskriver..
 
Vurderte faktisk å ringe føden en stund.. Blir verre av å sitte, ligge eller stå/gå lenge om gangen. Må hele tiden bytte aktivitet. Har støvsuget litt, vasket 3 vaskemaskiner og lagd pizza, så har fått gjort litt innimellom - men kjenner det er tungt i dag. Magen føles uvant stor og stinn, og har nok en del ligamentsmerter også. Vondt rundt hele magen/ryggen, men heldigvis ikke så konstant murring som jeg hadde tidligere i dag da.
 
Roet seg her og, men magen er sår. Skjønner ikke hva det kan komme av. Håper du får en bedre kveld/natt :)
 
Jeg sliter også litt med korsryggen, er slett ikke gøy. :shifty: Er helt ekstremt om jeg går på kjøpesenter og lignende og da sprer det seg oppover hele ryggen. Tror jeg må begynne med julegavene før det blir enda værre. :wtf:
 
Back
Topp