Vondt i korsryggen?

Blomkarse

Glad i forumet
*MIA*
Februarlykke 2022❄️
Noen som har smerter i korsryggen? Har aldri hatt bekkenløsning, og det kjennes vel ikke der? Det er litt som menssmerter men det er dunkende og på samme sted...hm

Er ganske vanlig å få smerter der. Google bekkenløsning så står det om det. Gjorde det når jeg fikk smerter der i uke 5-6. Er bare låsing så kiropraktor kan hjelpe. Hos meg gikk det over etter 1-2 uker av seg selv :-)

• Liker
Reactions: lou
Det kan være hormonelt også. Men da er det kanskje "bare" vondt/føles sliten, ikke store smerter liksom.

Ja blir jo litt redd også, for at det kan være symptomer på SA..:( Siden det er menssmerte-aktig og ganske sterke smerter.Jeg er 10 uker i morgen..

Det kan jeg godt forstå at du blir. Ring legen din om du blir veldig bekymra,
kan jo hende de kan lytte etter hjertelyd eller noe slikt :)

• Liker
Jeg får sjikkelig vondt i korsryggen når jeg har stått og gått mye.

Jeg har hatt det i alle svangerskap.. Denne gangen kjente jeg det før jeg fikk positiv test. Pleier å bli gradvis verre, jo tyngre magen blir. Går over ganske kjapt etter fødsel. Sist gikk jeg til kiropraktor + fysiologi, men det hjalp ikke noe..

Ser nå at dette virker svært negativt :-p men trenger ikke å være det du har :-) håper det gir seg fort!

• Liker
Takk for svar:) Ja det er vel normalt å ha vondter. Jeg fikk likevel en legetime, har skikkelig vondt nederst i magen også.. Håper på en ny urinveisinfeksjon(selv om det er kjipt med mer antibiotika..) Godt å få det sjekket. Er bare 10 uker så blir vel ikke noe hjertelyd tenker jeg...

Jeg får sjikkelig vondt i korsryggen når jeg har stått og gått mye.

Signerer denne! I tillegg er sengen vår så dårlig at jeg har pådratt meg en betennelse i en muskel på høyre siden av korsryggen som blusser opp om jeg tar for hardt i på jobb osv.

Ja det var beroligende! Hun kunne ikke forklare smertene da bare si at alt tydet på et normalt svangerskap. Hun syntes livmora virket som jeg var 11-12 uker da, og det kan jeg ikke være. Hmm:)

Kan du ikke? men uansett bra tegn det antar jeg at den er god og stor :)

Masse vondt i korsryggen ja :(

Masse vondt i korsryggen ja :(
Uff så kjipt. Er det noe som hjelper for deg? Jeg tenker at jeg sikkert burde begynne å trene..(!) Jeg har lang rygg og fikk vondt i korsryggen etter forrige graviditet, kanskje det rett og slett det er det som er problemet mitt(svak rygg)

Uff så kjipt. Er det noe som hjelper for deg? Jeg tenker at jeg sikkert burde begynne å trene..(!) Jeg har lang rygg og fikk vondt i korsryggen etter forrige graviditet, kanskje det rett og slett det er det som er problemet mitt(svak rygg)
Merker det spesielt dager jeg har brukt kroppen mye! Fikk nesten ikke sove natt til tirsdag og slet hele tirsdagen. Fordi jeg var i vaskeriet på mandag! Opp og ned 4 etg uten heis i flere timer, med en 1åring på slep! Merker det også bedre i dag enn andre dager, har vært ute å lekt med vesla! Synd man skal få så vondt av så lite som i dag ihvertfall :( Flere som nevner svømming kan være bra! Pga bekkenløsning bør ikke jeg trene ihvertfall, mulig akupunktur og svømming gjør susen :)

Merker det spesielt dager jeg har brukt kroppen mye! Fikk nesten ikke sove natt til tirsdag og slet hele tirsdagen. Fordi jeg var i vaskeriet på mandag! Opp og ned 4 etg uten heis i flere timer, med en 1åring på slep! Merker det også bedre i dag enn andre dager, har vært ute å lekt med vesla! Synd man skal få så vondt av så lite som i dag ihvertfall :( Flere som nevner svømming kan være bra! Pga bekkenløsning bør ikke jeg trene ihvertfall, mulig akupunktur og svømming gjør susen :)
Uff nei det høres ikke greit ut,det er kjedelig å ikke kunne bevege seg uten å måtte få "straff".:( Du vil jo leke med vesla selvfølgelig! Takk for tips om svømming! Det liker jeg, og er mer overkommelig enn å begynne på treningsstudio med det første. puh;)

Back
Topp