Vondt i korsryggen/hofter. Normalt?

Piana

Gift med forumet
Assistert-jentene
Marshmallows2021
Maiskolbene 2023 :-)
Her verker det skikkelig i korsryggen og hoftene, en konstant, dump verking på hver side av korsryggen, mest på venstre side.. Merker ikke at det er noe spesielt som utløser det, men det blir kanskje litt bedre når jeg er oppe og går? Er dette vanlig? Flere som har det sånn?
 
Jeg har det også slik. Er 4+4 og det har verket i hofte/korsrygg hele veien. Var hos legen for 1 uke siden, da var jeg ikke klar over at jeg var gravid da - og han fant ikke ut av noe. Tenkte jeg skulle be om henvisning til kiropraktor når jeg er hos han neste gang. Har lest at mange mener at det hjelper.
 
Sliter litt med vond korsrygg denne gangen. Fikk det på slutten av svangerskapet sist, ble aldri helt bra igjen. Blitt verre når jeg er gravid nå :( Sikkert veldig lurt å ta tak i det med en gang, fysio eller kiropraktor. Har ikke gjort det selv enda, men skal høre litt med legen.
Noen får jo bekkenløsning helt fra starten, så kan jo være noe sånt?
 
Kan det være bekkenleddsmerter? Det er er fullt mulig å få det tidlig da det er hormonelt betinget. Kan være verdt å oppsøke en fysioterapeut som har kunnskap om kvinnehelse/svangerskapsrelaterte plager spesielt. Jeg gikk både til kiropraktor og fysioterapeut i forrige svangerskap. Fordelen med å gå til fysioterapeut er at du kan få tips til forebyggende øvelser etc, spesielt ettersom du enda er såpass tidlig i graviditeten. :happy:
 
Last edited:
Kan det være bekkenleddsmerter? Det var et av mine første symptomer ved forrige graviditet, så det er fullt mulig å få det tidlig da det er hormonelt betinget. Kan være verdt å oppsøke en fysioterapeut som har kunnskap om kvinnehelse/svangerskapsrelaterte plager spesielt. Jeg gikk både til kiropraktor og fysioterapeut i forrige svangerskap. Fordelen med å gå til fysioterapeut er at du kan få tips til forebyggende øvelser etc, spesielt ettersom du fortsatt er såpass tidlig i graviditeten. :happy:
Sliter litt med vond korsrygg denne gangen. Fikk det på slutten av svangerskapet sist, ble aldri helt bra igjen. Blitt verre når jeg er gravid nå :( Sikkert veldig lurt å ta tak i det med en gang, fysio eller kiropraktor. Har ikke gjort det selv enda, men skal høre litt med legen.
Noen får jo bekkenløsning helt fra starten, så kan jo være noe sånt?
Jeg har det også slik. Er 4+4 og det har verket i hofte/korsrygg hele veien. Var hos legen for 1 uke siden, da var jeg ikke klar over at jeg var gravid da - og han fant ikke ut av noe. Tenkte jeg skulle be om henvisning til kiropraktor når jeg er hos han neste gang. Har lest at mange mener at det hjelper.

Takk for svar dere! Ser ut som jeg bør kontakte en fysioterapeut ja! Var ute og gikk tur i ulendt terreng i dag og det hjalp veldig. Virker som sofasitting gjør det verre, og det har det vært masse av denne uka.. Bare å holde seg i aktivitet virker det som :)
 
Back
Topp