Vondt i korsrygg

susy123

Betatt av forumet
Jeg har vært av og på plaget med vondt, jeg antar det er det som er bekken plager?

Hva gjør dere når det er som verst? Jeg tenker jobb og aktivitet eller ikke aktitivet osv.
 
Jeg synes det er verst å sitte. Opp og stå, gå rolig for å løsne muskler og tøye er fint. Evt ligge.
 
Jeg får vondt i korsryggen når jeg har strukket strikken litt langt, dvs. vært litt i overkant aktiv - montert seng, løpt rundt i butikker etc. Da er det eneste som hjelper for meg å legge meg ned og hvile..
 
Jeg får vondt når jeg er i for mye bevegelse. Har blitt delvis sykemeldt, så jobber kun et par timer til dagen (butikk), men det er helt nok! Er helt kjørt i rygg/bekken når jeg kommer hjem, så da er det rett på sofan:(
 
Jeg har trodd at sålenge jeg ikke overdriver med for mye tungløfting og stress så klarer jeg meg fint. Men det var helt til jeg og mannen grunnet altfor mange planker sammenhengende forrige helg. Kjente jo at jeg ble sliten men ikke i nærheten av så sliten jeg har blitt før. Men så ila natten våknet jeg av at det svidde noe enormt i mellomgulvet når jeg lå på ryggen og lillegutt la helt oppe ved ribbeina. Og dagen etter klarte jeg nesten ikke å sitte eller å ligge stille, og var dødssliten i ryggen hele dagen...

Så det viser seg at det ikke lønner seg å bli for støl heller. Det gikk heldigvis over igjen, men fra nå av har jeg mye større respekt for å holde meg innenfor komfortsonen min når det kommer til fysisk aktivitet og heller ta det mye mer med ro...
 
Jeg får vondt når jeg er i for mye bevegelse. Har blitt delvis sykemeldt, så jobber kun et par timer til dagen (butikk), men det er helt nok! Er helt kjørt i rygg/bekken når jeg kommer hjem, så da er det rett på sofan:(

Hva slags butikk jobber du i? Har du fått noen tilrettelegging? Jeg spør fordi jeg jobber i butikk selv, men bare 1-2 dager i uka.
 
Hva slags butikk jobber du i? Har du fått noen tilrettelegging? Jeg spør fordi jeg jobber i butikk selv, men bare 1-2 dager i uka.
Jobber på Barnas Hus:happy: Tilretteleggingen jeg får er en stol ved kassen, men det er til liten/ingen nytte da jeg er den første kunder ser og ber om hjelp til å finne diverse, så blir ikke akkurat sittende... Jobber alt fra 3-5 dager i uken, 2-4 timer pr dag.. Men betonggulvet gjør ikke noe bra for ryggen uansett, så redd legen sykemelder meg 100% fra neste mnd:(
Hvordan butikk jobber du i da? Kan du be om stol etc?
 
Jobber på Barnas Hus:happy: Tilretteleggingen jeg får er en stol ved kassen, men det er til liten/ingen nytte da jeg er den første kunder ser og ber om hjelp til å finne diverse, så blir ikke akkurat sittende... Jobber alt fra 3-5 dager i uken, 2-4 timer pr dag.. Men betonggulvet gjør ikke noe bra for ryggen uansett, så redd legen sykemelder meg 100% fra neste mnd:(
Hvordan butikk jobber du i da? Kan du be om stol etc?

Jeg jobber på Jernia, og syns det begynner å bli slitsomt, føler at jeg omtrent løper rundt hele vakten pga kunder. Hittil har jeg dratt en krakk bort til kassa og tatt meg 10min pauser på lageret et par ganger per vakt. Men får litt dårlig samvittighet av det overfor kolleger, men jeg er heldigvis sjelden alene på jobb. :)
 
Jeg jobber på Jernia, og syns det begynner å bli slitsomt, føler at jeg omtrent løper rundt hele vakten pga kunder. Hittil har jeg dratt en krakk bort til kassa og tatt meg 10min pauser på lageret et par ganger per vakt. Men får litt dårlig samvittighet av det overfor kolleger, men jeg er heldigvis sjelden alene på jobb. :)
Ja jeg sliter med dårlig samvittighet selv.. Men nå er det nå slik at vi er gravide og kroppen vår oppfører seg annerledes enn hos andre, så vi blir mer sliten og føler gjerne mer vondter. Tenker det er snakk om 9 mnd maks, det bør folk ha forståelse for:) Dessuten er det viktigste at baby har det bra! Legen min sa at jeg ikke måtte presse meg for hardt, for babyen kan bli stresset av mitt stress:wideyed: Så prøver å ha god samvittighet uansett, det bør du også:)
 
Ja jeg sliter med dårlig samvittighet selv.. Men nå er det nå slik at vi er gravide og kroppen vår oppfører seg annerledes enn hos andre, så vi blir mer sliten og føler gjerne mer vondter. Tenker det er snakk om 9 mnd maks, det bør folk ha forståelse for:) Dessuten er det viktigste at baby har det bra! Legen min sa at jeg ikke måtte presse meg for hardt, for babyen kan bli stresset av mitt stress:wideyed: Så prøver å ha god samvittighet uansett, det bør du også:)

Ja, merker godt at stresset ikke er godt for meg heller, men jeg er ganske heldig med kollegaene mine. De er utrolig støttende. :)
 
Back
Topp