Vondt i korsrygg/bekkenløsning

Solstrål1

Glad i forumet
Oktoberlykke 2019
Hei alle fine damer her inne.
Jeg har så sinnsykt vondt i korsryggen om dagen, det blir gradvis verre utover dagen, og stråler som oftest ut mot hofta/bekkenet. Som førstegangsgravid, i uke 5 - så aner jeg ikke hva som er vanlig og ikke... Smertene har kommet og vart i ett par dager nå.. Hva kan dette være? Kan det være en super tidlig bekkenløsning?? Jeg skal ta kontakt med lege imorgen altså, men vil bare ha noen synspunkter idag...
 
Hei! Fant du ut noe hos legen? Jeg er også førstegangsgravid, 5+5 på vei og opplever det samme som du beskriver..
 
Jeg snakket med fysioterapeuten min i dag, for jeg har også vondt, og hun sa at det kan hende at bekkenet har løsnet litt allerede (tror pga noe hormoner), uten at det nødvendigvis blir veldig ille etterhvert. Sleit med det samme i første svangerskap men jeg fikk aldri ordentlig bekkenløsning :)
 
Jeg har tidlig bekkensmerter. Komt 3+6 og 3 +3 i dette og forrige svangerskap. Varer hele svangerskapet. Hormonene som kødder med meg..
 
Hei! Fant du ut noe hos legen? Jeg er også førstegangsgravid, 5+5 på vei og opplever det samme som du beskriver..
Hei :)
Jeg var som sagt til legen, men hun mener at det er for tidlig for noen slags form for "bekkenløsning". Jeg fikk bare beskjed om å ta det rolig, bruke paracet i små mengder og evt. komme tilbake for en sykmelding. Jeg hadde egenmelding ifra tir-tors, med påfølgende fri i hele helga, der det begynte å bli bedre på fredag. Nå, etter en dag på jobb så er jeg like langt smertemessig.. Jeg har fått tilrettelagt slik at jeg ikke har de tyngste listene da(jobber i hj.tjenesten). Håper på å holde ut til ei stund utti mars, i det minste...
 
Naboen skjønte at hun var gravid da hun våknet med bekkenløsning..
 
Tusen takk for svar! :) Så kjedelig å høre at du ble verre med en gang du var tilbake på jobb.. Er nok redd for at det ikke går over med det første her heller. Tenker jeg gir det til over helga før jeg også ringer legen, håper eventuell fysio eller noe kan hjelpe så det ikke blir slik gjennom hele svangerskapet:wtf:
 
Tusen takk for svar! :) Så kjedelig å høre at du ble verre med en gang du var tilbake på jobb.. Er nok redd for at det ikke går over med det første her heller. Tenker jeg gir det til over helga før jeg også ringer legen, håper eventuell fysio eller noe kan hjelpe så det ikke blir slik gjennom hele svangerskapet:wtf:
Får håpe det.. Mulig jeg ringer legen og spørr om sykmelding ut neste uke.. Kanskje. Du trenger ikke henvisning til fysio, så du kan ringe anytime :)
 
Back
Topp