Vondt i kjeven!!!@auauau!

Tust

Elsker forumet
Noen som vet hva dette kan være?? Har i 2 dager ca hatt skikkelig vondt i venstre kjeve;både oppe og nede...har vært så ille at jeg har tatt paracet og paralgin forte fordi d gjør så inni s**** vondt!!! I dag har d bare eskalert;og jeg prøvde å ligge med fryst grønnsakspose på kinnet/kjeven;sovnet slik å nå når jeg våkner har jeg skikkelig vondt i hele kjeven begge sider og litt hodepine...er det bare hormoner;eller hva kan dette være?? Takktakk[emoji3][emoji5] auauau.....
 
Jeg ville tatt en tur til tannlegen om det er så ille, bare for å få det sjekka! :eek:
Om det er SÅ vondt.. Skal jo ikke være sånn..!
Vet ikke hvilken type smerter det er, men betennelse i tannrøttene KAN gi sterke smerter i hele kjeven for noen..
 
Jeg ville tatt en tur til tannlegen om det er så ille, bare for å få det sjekka! :eek:
Om det er SÅ vondt.. Skal jo ikke være sånn..!
Vet ikke hvilken type smerter det er, men betennelse i tannrøttene KAN gi sterke smerter i hele kjeven for noen..
Takk for svar[emoji5]men er ikke tennene som gjør vondt; og har ikke blødende eller betent tannkjøtt...går helt fint å pusse tennene og spise liksom....det bare verker så sjukt på nå begge sidene og oppover i hode[emoji21][emoji21]kan jo au legge til at jeg har hatt influensa med vond hals,tett nese og litt feber sia forrige søndag;men va begynt å bli bedre[emoji5]åsså kom denne verken fra h******![emoji31][emoji31][emoji31]
Kan være lurt med en tur til tannlegen! Mulig betennelse i tenner/tannkjøtt..
 
Takk for svar[emoji5]men er ikke tennene som gjør vondt; og har ikke blødende eller betent tannkjøtt...går helt fint å pusse tennene og spise liksom....det bare verker så sjukt på nå begge sidene og oppover i hode[emoji21][emoji21]kan jo au legge til at jeg har hatt influensa med vond hals,tett nese og litt feber sia forrige søndag;men va begynt å bli bedre[emoji5]åsså kom denne verken fra h******![emoji31][emoji31][emoji31]
Kanskje det er bihulene? Siden du har hatt influensa.. Høre med lege/ legevakt om det ikke blir noe bedre... Ikke bra å gå sånn hvertfall [emoji53] god bedring[emoji5]️
 
Kanskje det er bihulene? Siden du har hatt influensa.. Høre med lege/ legevakt om det ikke blir noe bedre... Ikke bra å gå sånn hvertfall [emoji53] god bedring[emoji5]️
Var i grunnen det jeg å tenkte...er syyyykt vondt hvertfall...takk for svar[emoji5]
 
Takk for svar[emoji5]men er ikke tennene som gjør vondt; og har ikke blødende eller betent tannkjøtt...går helt fint å pusse tennene og spise liksom....det bare verker så sjukt på nå begge sidene og oppover i hode[emoji21][emoji21]kan jo au legge til at jeg har hatt influensa med vond hals,tett nese og litt feber sia forrige søndag;men va begynt å bli bedre[emoji5]åsså kom denne verken fra h******![emoji31][emoji31][emoji31]

Ved hull i en tann, stort nok, går det utover roten. Når den da blir betent (rota dør jo, og rotspissen blir betent), så vil enten tannen eller kjeven gjøre vondt. Det trenger ikke være betent tannkjøtt/blødninger samtidig for dette.. Om rota er død, trenger du ikke nødvendigvis ha andre symptomer enn kjevevondt..
Sier bare at det kan være lurt å få det undersøkt :) tannleger jobber uansett med hele kjeven, så kan være greit å besøke dem uansett.
 
Har ingen gode forslag, men ville ønske deg god bedring! [emoji177]
 
Kan kanskje være visdomstenner også, om du ikke har kontroll på dem. Hvis de vokser feil kan det gjøre vondt litt overalt. Ellers kan det godt være bihulene og jeg kjenner også en som hadde falt og skader nakken og fikk vondt i kjeven i ettertid fordi hun belastet noe feil :/ en tur til legevakten er sikkert lurt! Masse god bedring :)
 
Det høres ut som bihulebetennelse. Gjør det vondt når du bøyer hodet nedover?
Var akkurat det det gjorde..et sinnsykt press foran i hode....begynte på apocillin i går kveld;ikke hjulpet noe særlig enda....håper morgendagen blir bedre[emoji3]takk for svar[emoji3][emoji3]
 
Var akkurat det det gjorde..et sinnsykt press foran i hode....begynte på apocillin i går kveld;ikke hjulpet noe særlig enda....håper morgendagen blir bedre[emoji3]takk for svar[emoji3][emoji3]
Huff ja jeg tenkte nok det var det
Det er så sinnsykt vondt det så jeg føler med deg [emoji173] Det tar som regel et par dager før plagene bedres så kanskje i morgen du vil kjenne at det letter litt[emoji9]
 
Huff ja jeg tenkte nok det var det
Det er så sinnsykt vondt det så jeg føler med deg [emoji173] Det tar som regel et par dager før plagene bedres så kanskje i morgen du vil kjenne at det letter litt[emoji9]
Håper det[emoji3][emoji5]for er fryktelig;sinnsykt vondt[emoji21][emoji21] unner ingen denne smerten...
[emoji11][emoji11]
 
Back
Topp