Vondt i Isjiasnerven

Tittetitt

Glad i forumet
Julibarna2014
Noen flere som har vondt isjiasnerven? Det har kommet snikende de siste ukene, men nå har det virkelig slått til. Noen som har noen forebyggende øvelser for dette problemet?

Jeg hadde det sist pga av bekkenløsningen. Musklene i bekkenet prøver å holde et slarkete bekken på plass og kan bli stramme og klemme på nerver. Jeg fikk en tøyningsøvelse av fysio, skal se om jeg finner et bilde eller noe som viser den!

http://nhi.no/trening/videoer/toyningsovelser-bilder/setemuskelen-22022.html

Når magen blir så stor at den kommer i veien må du stå foran en benk i passe høyde og legge leggen oppå. Hvis du tøyer venstreside, legger du venstre leggen på tvers på benken, med kneet mot venstre og foten mot høyre. Vanskelig å forklare, men håper det var tålig forståelig!

Selv brukte jeg enden av sofaen som rekker meg til midt på låret. 

kaffikåno skrev:
http://nhi.no/trening/videoer/toyningsovelser-bilder/setemuskelen-22022.html

Når magen blir så stor at den kommer i veien må du stå foran en benk i passe høyde og legge leggen oppå. Hvis du tøyer venstreside, legger du venstre leggen på tvers på benken, med kneet mot venstre og foten mot høyre. Vanskelig å forklare, men håper det var tålig forståelig!

Selv brukte jeg enden av sofaen som rekker meg til midt på låret. 

Flott, tusen takk!

Jeg anbefaler deg å svømme i varmt basseng! Bedre og lettere trening kan ikke jeg få! Hadde såpass plager med isjasnerven sist at jeg endte i krykker! Var lite godt. Men nå som jeg trener i vann merker jeg ingenting! Men blir det opphold for lenge fra vannet får jeg vondt igjen, så det må holdes ved like. :-)

~Heffalumpen~ skrev:
Jeg anbefaler deg å svømme i varmt basseng! Bedre og lettere trening kan ikke jeg få! Hadde såpass plager med isjasnerven sist at jeg endte i krykker! Var lite godt. Men nå som jeg trener i vann merker jeg ingenting! Men blir det opphold for lenge fra vannet får jeg vondt igjen, så det må holdes ved like. :-)

Tenkte jeg skulle begynne å trene i vann, så det var bra du sa det:)

Back
Topp