Vondt i hofter/ rumpe

Gullungen20

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
På jobb i dag fikk jeg ganske vondt i hoftene og bak/ ned på bekke skinkene. Kjennes til tider ut som hoften svikter når jeg går. Og har vært ubehagelig/vondt i hele dag etter jobb også. Det er første gangen jeg er gravid, så aldri vært borti dette før, men noen som har en ide på hva det kan være?
Gruer meg allerede til jobb i morgen på full avdelingen på sykehuset med tunge pasienter, så må belage meg på å gå i 8 timer...:(
 
På jobb i dag fikk jeg ganske vondt i hoftene og bak/ ned på bekke skinkene. Kjennes til tider ut som hoften svikter når jeg går. Og har vært ubehagelig/vondt i hele dag etter jobb også. Det er første gangen jeg er gravid, så aldri vært borti dette før, men noen som har en ide på hva det kan være?
Gruer meg allerede til jobb i morgen på full avdelingen på sykehuset med tunge pasienter, så må belage meg på å gå i 8 timer...:(
Kan være bekkenløsning eller bekkenlåsning?
 
Høres veldig ut som bekkensmerter ja! Mine smerter sitter bak i setet på hver side, stråler ut i hofter og ned i beina. Ordentlige stikk og ilende smerter. Er også plaget med korsryggen og har vondt rundt og i halebeinet, og har forstått det slik at alt dette kan kobles til bekkenet. Jeg har god hjelp av kiropraktor, men er likevel 100% sykemeldt for jeg tåler lite/ingenting før jeg får gangvansker.
 
Last edited:
Høres veldig ut som bekkensmerter ja! Mine smerter sitter bak i setet på hver side, stråler ut i hofter og ned i beina. Ordentlige stikk og ilende smerter. Er også plaget med korsryggen og har vondt rundt og i halebeinet, og har forstått det slik at alt dette kan kobles til bekkenet. Jeg har god hjelp av kiropraktor, men er likevel 100% sykemeldt for jeg tåler lite/ingenting før jeg får gangvansker.
Takk for svar! Det du beskriver høres veldig likt ut som jeg opplever det. Får ta meg en tur til legge å få henvisning etter helgen, så får det briste eller bære på jobb i morgen:happy8
 
Jeg har mye smerter i hoftene, særlig rett inn fra siden på venstre side, men også bak i korsryggen, og nedover rompa og beina. Og ellers også litt på høyre side om det er ille nok. Innimellom om jeg står på en "feil"måte kan jeg oppleve at hele hofta svikter,og jeg knapt klarer å gå, virker som alt bare forsvinner inni der. Merkelig og veldig vondt.selv er jeg 100%sykmeldt nå.
 
Fikk konstatert bekkenløsning hos legen og er 100% sykemeldt fremover. Håper virkelig det blir bedre av å ikke være på jobb :happy:
 
Back
Topp