Vondt i hoftene når jeg sover på siden

Lillejordbær

Flørter med forumet
Hei! Jeg har de siste dagene våknet på natten fordi jeg får så innmari vondt i hoftene når jeg ligger på siden (uansett hvilken side). Er det noen som har noen tips?

Jeg har det samme. Får også smerter i korsryggen og nedover. Men jeg har bekkenløsning. Så jeg passer på å snu meg for hver gang jeg våkner om natta så jeg får avlastet og skiftet sovestilling. Har også dandert med puter rundt meg og mellom knærne. Er madrassen for hard kanskje? Jeg kjøpte å en overmadrass så ble det mye bedre :)

Jeg har samme problem. Kan bare sove på venstre side, ellers blir jeg svimmel og får vondt i hodet. Noen tips:
- varm dusj/bad før legging
- få partner til å masse lett rundt der det gjør vondt, f.eks gni godt inn med fuktighetskrem med store bevegelser. Føler at det hjelper å løse opp musklene rundt før jeg skal sove
- «prinsessen på erten»: bruk masse puter til å lage en «borg» sånn at trykket ikke blir rett på det ømme stedet, men heller litt mer variert og spredt
- tøye setemuskulaturen ofte. Jeg gjør det ved å sitte på en stol og legge ankel på motsatt kne, rette opp ryggen og lene meg fremover. Skånsomt selv med bekkensmerter
- for meg funker det med økt blodsirkulasjon på dagen. Kan ikke gå noe særlig, men både 20 min på ergometersykkel eller litt forsiktig bøy og tøy hjelper
- hvis det er skikkelig ille, snakk med jordmor om det er ok å smøre på litt Ibux gel. Min jordmor sa det var helt ok for meg, så lenge det ikke er for ofte

god bedring! Gleder meg til å kunne ligge på andre måter igjen snart

Samme her... Vondt i hofter og nedover mot knærne nesten hver natt, skikkelig slitsomt :(

Samme her også dessverre, men Ma-mini hadde masse flotte tips over her, det skal prøves :joyful:

Å sove med pute mellom knær hjelper å avlaste. Invester gjerne i en gravidpute (Bbhugme er forunfavoritten, jeg personlig elsker Doomoo sin gravidpute, samme fyll som bbhugme), disse avlaster og kan strekkes ut som pølser og has både mellom knær, langs kroppen og avlaste magen samtidig. Jeg pleier å ha min mellom knærne og opp langs ryggen for støtte der (har ikke så stor mage enda, men sliter med bekken og korsrygg) og det hjelper veldig mye!

Ellers kan en runde hos fysio eller kiropraktor også hjelpe for mange :)

Samme her. Har bbhugme gravid- og ammepute som er superdigg på natta, men får fortsatt vondt i hoftene. Så når eg våknar pga. det, må eg berre snu meg og sove vidare på andre sida.

Back
Topp